Autor:
Josef Motyčka
Datum:
08.01.1977
Místo:
Lužná u Rakovníka
Fotograf zachytil posunující lokomotivu 534.0310 ve stanici Lužná u Rakovníka. Stroj v té době náležel depu Rakovník, kam byl předán ze Sokolova na konci února 1967. V Rakovníku "třistadesítka" zůstala až do svého zrušení 15. 8. 1978. Kotlově propadla 16. dubna 1978. Zlikvidována byla v Kovošrotu Zdice.
Autor:
Josef Motyčka
Datum:
22.03.1977
Místo:
Plzeň hl.n.
Je rok 1977 a pára je již definitivně na konci své etapy u ČSD. Lokomotivy řady 464.0 z kolejí postupně mizí a baštou jejich provozu se stává depo Klatovy, kde společně s Kremáky slouží takřka do samotného konce parního provozu. Mezi klatovské stroje patřila dlouhé roky i lokomotiva 464.039. Svůj život započala 9. září 1937, kdy byla předána do služeb ČSD ve výtopně Chomutov. Před započetím druhé světové války se objevuje v Praze a zde střídá jednotlivé služebny. 1. května 1953 odešla do depa Rakovník, 9. 7. 1957 pak do Zdic. 27. 12. 1967 se naposledy přesouvá do depa Klatovy, kde slouží až do svého zrušení 12. 12. 1978 a vzhledem k žalostnému stavu kotle je odeslána k likvidaci do kovošrotu ve Zdicích 1. října 1979.
Autor:
Josef Motyčka
Datum:
24.04.1977
Místo:
Depo Nymburk
V depu Nymburk byla zachycena odpočívající E499.006 ve zjednodušeném unifikovaném nátěru. Náležela depu Česká Třebová a do konce jejího života zbývalo jen necelých sedm měsíců života.
Autor:
Josef Motyčka
Datum:
10.10.1977
Místo:
Praha hl.n.
25. března 1947 vykonala Technicko-bezpečnostní zkoušku lokomotiva 534.0374 a o tři dny později byla přidělena výtopně Žilina. Do depa Praha-Vršovice přešla v listopadu 1961. 23. února 1965 byla navrácena zpět do provozu po provedené LG opravě v Plzni, ale nyní nově s dyšnou Giesel. Od 18. 2. 1975 se lokomotiva objevuje v depu Kladno. V říjnu 1977 je k vytápěcím účelům přesunuta do Vršovic. 26. listopadu 1977 došlo u lokomotivy k závažné mimořádné události, kdy praskl obvodový svár parojemu přímo v Praze na hlavním nádraží. Ten byl tlakem vystřelen a dopadl na čtvrté nástupiště. Mimořádnost se obešla bez zranění, ale měla dalekosáhlý důsledek. V listopadu 1977 je zakázáno využívat k vytápění parních lokomotiv na pražském hlavním nádraží a Masaryčce. Rovněž byly všechny lokomotivy 534.03 se svařovanými parními dómy odstaveny a musely projít mimořádnými kotlovými prohlídkami. 534.0374 byla po této události odtažena do Kladna a 15. května 1978 odeslána do Zdic k likvidaci.
Autor:
Josef Motyčka
Datum:
25.01.1978
Místo:
Depo Česká Třebová
V prostoru depa Česká Třebová - posledního domova šesté lokomotivy úspěšného typu Škoda 12E - bylo zachyceno její zničené torzo. E499.006 náležela depu Česká Třebová od opravy po nehodě 23. března 1972. 19. 12. 1977 došlo k najetí lokomotivy na konec stojícího nákladního vlaku u stanice Přelouč. Až 16. března 1978 došlo k jejímu zrušení a předání k likvidaci. Dle monografie pana Ivo Raaba lokomotiva najela 1 758 678 kilometrů.
Autor:
Josef Motyčka
Datum:
25.05.1978
Místo:
Praha-Vysočany
Při posunu ve Vysočanech zachytil Josef Motyčka třiatřicátou "Bobinu" depa Česká Třebová. Jen o rok později, 18. dubna 1979, přešla pod depo Olomouc. 31. prosince 1980 byla poškozena při prudkém najetí v Zábřehu na Moravě, ale byla opravena. Smůla však tento stroj provázela dál - 15. října 1981 byla v Zábřehu na Moravě znovu poškozena, když najela na konec nákladního vlaku. Tato srážka již byla osudná a 21. 12. 1981 byla v Olomouci zrušena. V následujících měsících byla využita jako zdroj náhradních dílů v LD Ostrava. V roce 1983 došlo k přesunu do Košic, kde byla využita k opravě stroje E499.0064
Autor:
Josef Motyčka
Datum:
00.00.1980
Místo:
Depo Nymburk
Na jaře 1974 PLD Krnov dostalo první "brejlovce" T478.3175 - 179. Po vykonání TBZ byly postupně nasazovány do turnusů za parní lokomotivy 477.0 a právě mezi prvně nahrazené byl i stroj 477.060. Poslední generální oprava dokončená 8. 4. 1968 a poslední roční prohlídka proběhnuvší 15.10.1973 stanovily platnost kotlových prohlídek do 9. února 1974. V té době je již lokomotiva na seznamu strojů určených k NTM, za což měl velké zásluhy Ing. J. Bek. Před propadnutím kotle byla lokomotiva odstavena do Olomouce, kde čekala na konec 464.202. Ta byla určena rovněž k zachování, ale pro potřebu byla využívána takřka do konce platnosti jejího kotle dne 17. 4. 1974. Po odstavení "rosničky" následoval přesun obou lokomotiv do Nymburka a dál do depozitáře v Čelákovicích, kam je odtáhl stroj 434.211 dne 6. 5. 1974.
Na podzim 1979 již byly v plném proudu plány na libereckou akci k ukončení parního provozu, a neboť byly obě zmíněné lokomotivy kompletní, vznikla ze strany Ing. Beka iniciativa k renovaci vzhledu obou lokomotiv. To se také stalo a po zimě, v roce 1980, začaly práce na 464.202 a 477.060 v prostoru depa Nymburk pod dohledem Josefa Motyčky. Jak vzpomíná autor fotografie, bylo na lokomotivách odpracováno 1120 hodin.
Autor:
Josef Motyčka
Datum:
27.07.1980
Místo:
Depo Nymburk
"Skokan" T334.0046 bol autorom zvečnený v nymburském depe.