Autor: Josef Motyčka

Autor: Josef Motyčka
Datum: 13.08.1976
Místo: Stará Paka

Během posunu zachytil trutnovskou lokomotivu 434.208 pan Josef Motyčka. Vznikla rekonstrukcí stroje 170.74 k.k.St.B v roce 1925 a jezdila pod Táborem, Nymburkem, Havlíčkovým Brodem, H. Heršpicemi, Pardubicemi, Hradcem Králové, Letohradem, Turnovem a nakonec - od 28. 5. 1970 - Trutnovem. V Trutnově byla zrušena až 13. 6. 1979 a na začátku prosince 1979 byla předána k likvidaci do Zdic.

 

Autor: Josef Motyčka
Datum: 24.08.1976
Místo: Jičín

7. listopadu 1946 obdrželo depo Olomouc dvě zbrusu nové lokomotivy 534.0407 a 534.0408 z lokomotivky Škoda Plzeň. O 30 let později byla fotografem, Josefem Motyčkou, zachycena ve stanici Jičín prvně jmenovaná lokomotiva. V té době již šest let náležela depu Hradec Králové (od 21. 5. 1970) a čekal ji poslední rok aktivního života - zrušení proběhlo 5. 12. 1977. V roce 1978 byla zlikvidována v Ostravě.

Autor: Josef Motyčka
Datum: 27.08.1976
Místo: Letohrad

Na začátku listopadu 1946 byly ve dvou dnech do depa Olomouc předány tři nové stroje 534.0406 až 408. První z této trojce podstoupil TPZ dne 12. 10. 1946. Sama zkouška a zajíždění lokomotivy proběhlo, jako u všech strojů z lokomotivky Škoda, v depu Plzeň, kde je lokomotiva evidována od stejného dne. 1. listopadu 1946 byla lokomotiva s tendrem 935.0111 předána do již výše uvedeného Olomouce. V roce 1954 došlo k předání lokomotivy do depa Bohumín. 25. května 1956 lokomotiva opustila Moravu a přes depa Hradec Králové, Liberec (Turnov) a Trutnov (Meziměstí) naposledy přešla do depa Hradec Králové, kde 4. 8. 1977 propadla. 26. září 1977 došlo ke zrušení lokomotivy a v prosinci téhož roku byla předána k likvidaci do Kovošrotu Gáň.

 

Autor: Josef Motyčka
Datum: 27.08.1976
Místo: Letohrad

Sokolov, Plzeň, Veselí nad Lužnicí, České Budějovice, Spišská Nová Ves, Košice, Plešivec, Nymburk a nakonec Letohrad; to jsou depa jednoho z dalších dříčů řady 534.03 - stroje 534.0454. Ve svém posledním působišti byl v provozu od 10. června 1971 a vydržel zde až do svého zrušení 16. března 1978. Výfuková dyšna Giesel byla na lokomotivu dosazena v dílnách v Plzni, během opravy v rozsahu LG, v roce 1965. 4. 6. 1978 byla předána k likvidaci do Bohumína.

Autor: Josef Motyčka
Datum: 13.09.1976
Místo: Depo Nymburk

16. května 1975 byla předána z Prahy-Střed do České Třebové lokomotiva E499.0030. Zachycena byla Josefem Motyčkou v depu Nymburk v barevném provedení, které obdržela při dílenské opravě v září 1974. Tento silně nepovedený unifikovaný nátěr vznikl na konci první poloviny 70. let a v létě 1974 jej obdrželo asi jen pět strojů řady E499.0. Celá skříň byla zelená, střecha stříbrná. Nevhodnost nátěrů byla taková, že hned 19. 1. 1976 vznikl výnos FMD "Barevné řešení hnacích vozidel", které vstoupilo k 1. 1. 1977 a tento nátěr upadl tiše k zapomnění.

E499.0030 v říjnu 1978 opustila Nymburk a přešla do služeb LD Ostrava, kde byla pro špatný technický stav zrušena 18. 3. 1991.

 

Autor: Josef Motyčka
Datum: 22.09.1976
Místo: Depo Nymburk

Nevzhlednému unifikovanému nátěru se v 70. letech nevyhnula ani lokomotiva E669.1029, která byla zachycena dne 22.9.1976 v nymburském depu.

Autor: Josef Motyčka
Datum: 28.09.1976
Místo: Nymburk

Bez dvou dnů rovný rok před svým zrušením byl panem Josefem Motyčkou zachycen stroj 534.0380. Historie tohoto stroje se začala psát jeho předáním ČSD dne 8. dubna 1947. Jako u všech strojů vyrobených v ČKD se příprava k vykonání Technicko-bezpečnostní zkoušky prováděla pod výtopnou Vršovice-Nusle, kde byla "třistaosmdesátka" vedena od onoho 8. do 17. dubna 1947. Dne 11. 4. 1947 vykonala Technicko-bezpečnostní zkoušku a k 17. dubnu byla předána do Žiliny. Své výkony v následujících letech odevzdala depům Vrútky, Spišská Nová Ves, Prešov, Praha-Vršovice, Leopoldov, Hradec Králové, Turnov a od 20. 12. 1966 Havlíčkovu Brodu. 16. 9. 1976 byl stroj předán do depa Nymburk, aby již 24. 10. 1976 přešel zpět do Havlíčkova Brodu. Dodejme, dle poznámek autora, že ve Vrútkách (27. 4. 1947) byl lokomotivě přidělen vzhledově velmi pěkný tendr řady 930.1, inventárního čísla šest. Lokomotiva 534.0380 byla zrušena 26. 9. 1977 a 17. 5. 1978 předána k likvidaci v Kovošrotu Ostrava.

 

Autor: Josef Motyčka
Datum: 09.10.1976
Místo: Nymburk

Boční snímek Josefa Motyčky dává možnost nahlédnout "pod sukni" lokomotivy E499.095. Již na první pohled lze rozeznat odlišnost této lokomotivy oproti ostatním. Při dílenské opravě ve Vrútkách byla vybrána pro rekonstrukci podvozků, kdy byly staré ložiskové skříně nahrazeny novými s primárním vypružením provedeným pomocí pryžo-kovových bloků. V depu Česká Třebová, kteréžto depo nasazovalo své bobiny i v depu Nymburk, se stroj E499.095 vyskytoval až do svého přesunu 6. 10. 1978. Novým domovem se mu stala Ostrava, a rychle na to byl zařazen do rychlíkového turnusu. V roce 1980 o své podvozky přišel, když došlo k výměně se strojem E499.051. Po té podvozky ještě vystřídaly stroje E499.055 a nakonec lokomotiva 140.036, která s nimi byla zrušena.