Autor:
Josef Mandys
Datum:
23.06.1989
Místo:
Brno hl.n.
U prvního nástupiště brněnského hlavního nádraží byl dne 23.6.1989 zvěčněn "štokr" 556.0506 a do záběru se vešla i "trojka" 753.047-0.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
25.06.1989
Místo:
Brno hl.n.
"Laminátka" S489.0103 patřila mezi několik vyvolených strojů své řady, které byly turnusově nasazovány na osobní vlaky. Na snímku je zachycena při odpočinku na brněnském hlavním nádraží.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
25.06.1989
Místo:
Brno BVV
Po dosloužení v Klatovech se 534.0301 stala exponátem NTM. V současné době se nachází v depozitáři NTM v Chomutově.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
25.06.1989
Místo:
Brno BVV
Mezi vystavenými exponáty byla i celkem známá 464.202 z depozitáře v Čelákovicích. Až v roce 1992 se dostane do rukou nového Parostrojního spolku pod depem Olomouc, kde pak v následujících letech proběhlo její zprovoznění. Dodnes je provozuschopným exponátem muzea v Olomouci.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
25.06.1989
Místo:
Brno BVV
Nedávno opět zprovozněná 310.072 byla zachycena během oslav na brněnském výstavišti jako neprovozuschopný stroj reprezentována. Ve spolupráci s firmou Mach v Tursku byla nadšenci plzeňského depa o několik let později zprovozněna a 18. dubna 1995 vykonala Technicko-bezpečnostní zkoušku.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
25.06.1989
Místo:
Brno hl.n.
1. dubna 1980 byla odstavená 475.101 převedena na vytápěcí kotel K 742 a „na dolním“ využívána k vytápění. To ji ostatně zachránilo před likvidací, neboť se místní nadšenci rozhodli o stroj pečovat a při různých příležitostech vystavovat. Po opravě kotle byla 14. 6. 1989, po deseti letech od svého zrušení, opětovně zprovozněna.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
25.06.1989
Místo:
Brno BVV
Na brněnském výstavišti byla v červnu roku 1989 vystavena i parní lokomotiva 556.0510, která již tou dobou patřila mezi exponáty Národního technického muzea.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
25.06.1989
Místo:
Brno BVV
26. 9. 1977 byla zrušena lokomotiva 477.013 a po dlouhých snahách se stala součástí budoucí expozice ve Skanzenu v České Třebové. Po jeho rozpuštění se v roce 1984 stává exponátem Památníku historie dopravy v Bratislavě, kde byla v roce 1989 podrobena vzhledové opravě a poprvé veřejně prezentována na brněnském výstavišti. Až v roce 1992 se ji ujímají nadšenci depa Poprad a Ti své úsilí korunovali v říjnu 1999 jejím znovuzprovozněním.