Autor:
Josef Mandys
Datum:
00.00.1975
Místo:
Klášterec nad Ohří
Okolo vjezdového návěstidla stanice v Klášterci nad Ohří projela s těžkým nákladním vlakem parní lokomotiva 556.0381.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
00.00.1975
Místo:
Plzeň hl.n.
Velmi efektní zvuková i kouřová kulisa doprovázela posun parní lokomotivy 475.128 na plzeňském Gottwaldově nádraží. Zmíněná "pětasedma" měla před sebou ještě 2 roky provozního života, zrušena byla ke dni 5.12.1977 a hned 8.12. byla předevena na vytápěcí kotel K 692, oboje pod plzeňským depem.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
00.00.1975
Místo:
Kralupy u Chomutova
Kralupy u Chomutova jsou zaniklá obec v chomutovském okrese, která stávala asi 8 km jihozápadně od Chomutova a 6 km severovýchodně od Kadaně. Zanikla v roce 1976 v důsledku těžby hnědého uhlí v lomu Nástup. A právě v tamní železniční stanici ještě v roce 1975 zastavila s osobním vlakem chomutovská "pětasedma" 475.159. Lokomotiva byla zrušena k datu 19.3.1979, takže zaniklou obec přežila o pouhé 3 roky.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
00.00.1975
Místo:
Plzeň hl.n.
Parní lokomotiva 464.012 byla vyrobena v pražské ČKD v roce 1936 a obdržela výrobní číslo 1671. Pan Josef Mandys ji zachytil při samém sklonku jejího provozního života na plzeňském Gottwaldově nádraží. Zrušena byla k datu 5.12.1977.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
00.00.1975
Místo:
Plzeň hl.n.
Na plzeňském Gottwaldově nádraží byla k posunu nachystána "ušatá" 464.025. Zrušena byla společně s 464.021 k datu 26.6.1980 a to mezi posledními stroji své řady.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
00.00.1976
Místo:
Most
Často je velkou škodou, že daná fotografie u sebe nemá i zvukovou stopu, protože zrovna v případě rozjezdu "štokra" 556.0171 v Mostě by to byl jistě zajímavý zážitek. Daná lokomotiva byla vyrobena v roce 1953 pod výrobním číslem 2938, po 27 letech byla k datu 26.6.1980 zrušena.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
00.00.1976
Místo:
Most
Při pracovním výkonu na stavbě nového mosteckého nádraží byla vyfocena chomutovská "pětasedma" 475.109. Vedle ní je vagón s pískem, který byl zamrznutý a byl tak pomocí páry rozmrazován. Lokomotivní četu tvořili strojvedoucí Karel Křížek a topičem byl Josef Mandys, jenž tento obrázek pořídil.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
00.00.1976
Místo:
Depo Hradec Králové
9. října 1964 byla z Kladna do Hradce Králové předána lokomotiva 534.0478. Do Hradce Králové přišla čerstvě po generální opravě v dílnách Plzeň, kde jí během opravy bylo vyměněno topeniště za nové. Poslední LG opravu prodělala v České Lípě dne 19. 12. 1970. Josef Mandys ji zachytil o šest let později - na úplném konci aktivního života, neboť o rok později lokomotiva kotlově propadla. Stalo se tak 23. 9. 1977, ale zrušena byla až 19. března 1979.