Autor: Jiří Vobecký

Autor: Jiří Vobecký
Datum: 24.06.1995
Místo: Uherské Hradiště

Zajímavá souprava "kvatrografu" byla vyfocena v Uherském Hradišti dne 24.6.1995 a na jejím postrku se vyjímala veselská 842.034-1.

Autor: Jiří Vobecký
Datum: 02.07.1995
Místo: Ostrava-Svinov

V Ostravě-Svinově se chystá k odjezdu osobní vlak do Opavy a v jeho čele byla lokomotiva 750.259-4.

Autor: Jiří Vobecký
Datum: 02.07.1995
Místo: Opava východ

Ostravská parní lokomotiva 423.041 byla dne 2.7.1995 nasazena na zvláštních vlacích do Hradce nad Moravicí. Na snímku dobírá vodu ve stanici Opava-východ pod siluetou místní vodárny, která byla známa tím, že v ní byl umístěn kotel ze zrušené "Unrry" 456.159 ( K562 ).

Autor: Jiří Vobecký
Datum: 02.07.1995
Místo: Hradec nad Moravicí

Ve stanici Hradec nad Moravicí objíždí soupravu historického vlaku ostravský "bejček" 423.041. Snímek je z roku 1995, ovšem v mnoha ohledech již neopakovatelný.

Autor: Jiří Vobecký
Datum: 19.08.1995
Místo: Olomouc hl.n.

U 3. nástupiště olomouckého hlavního nádraží stála velmi fotogenická souprava v podobě "papouška" 477.043 a patrové jednotky Bpjo. Jejich nasazení patřilo do programu oslav 150 let železnice z Olomouce do Prahy.

Autor: Jiří Vobecký
Datum: 19.08.1995
Místo: Olomouc hl.n.

Během oslav 150 let olomoucko-pražské dráhy byl na olomouckém hlavním nádraží pořízen snímek dvou parních rychlíkových strojů a to libeňského "albatrosa" 498.022 a lounského "mikáda" 387.043.

Autor: Jiří Vobecký
Datum: 19.08.1995
Místo: Hrubá Voda

Parní lokomotiva 354.1217 byla vyrobena v roce 1938 lokomotivkou ŠKODA Plzeň a obdržela výrobní číslo 958. Čekalo ji 38 let provozu u ČSD, aby byla k datu 10.12.1976 zrušena. Nečekala ji šrotace, ale došlo k jejímu převedení do sbírek Národního technického muzea ( od 1.2.1977 ) a její provozování zajišťovalo LD Brno-dolní. Snímek zobrazuje brněnskou "všudybylku" v zapadlé stanici Hrubá Voda. 

Autor: Jiří Vobecký
Datum: 16.10.1995
Místo: Uherské Hradiště

Motorový vůz 851.034-9, od dodání jako M286.1034, věrně sloužil potřebám veselského depa až do roku 1997, kdy v rámci "sjednocení" řad byl redislokován do Olomouce. Zde zachycen 16.10.1995 v Uherském Hradišti, tedy dva roky před předáním.