Autor: Jiří Caska

Autor: Jiří Caska
Datum: 20.07.1973
Místo: Depo Ústí nad Labem

Zánovní lokomotiva E469.2053 stála odstavená před dalším výkonem v depu Ústí nad Labem, tedy ve svém domově.

Autor: Jiří Caska
Datum: 13.07.1976
Místo: Štrba

Nedaleko Štrby byl pořízen záběr na nákladní vlak, který vezla ještě ""mladá" lokomotiva E669.2092.

Autor: Jiří Caska
Datum: 13.07.1976
Místo: Štrba

Bobina E499.0079 se blížila s těžkým rychlíkem nedaleko slovenské Štrby. Za pozornost stojí první vůz řazený za lokomotivou.

Autor: Jiří Caska
Datum: 20.04.1980
Místo: ČKD Praha

Obě prototypové lokomotivy T499.0001 + T499.0002 na vzácném snímku pořízeném v areálu ČKD v Praze. Stroj s číslem 0001 byl v té době už neprovozní po požáru, který prodělal v závěru listopadu roku 1979.

Autor: Jiří Caska
Datum: 26.09.1980
Místo: ŽZO Cerhenice

První prototypové "eso" ES 499.1001 zachytil autor při zkouškách na okruhu ve Velimi.

Autor: Jiří Caska
Datum: 18.05.1981
Místo: Libochovany

Stroj E469.2048 a za ním spousta hnědého uhlí, které míří z pánve do jedné z několika našich elektráren. Československo a později Česká republika má jedno z nejbohatších a nejlepších ložisek suroviny, díky které se Evropa proměnila v průmyslovou velmoc. Na hnědém uhlí stále stojí polovina české a podstatná část evropské energetiky. Na severu Čech se těží už celá staletí a celý region z něj měl prospěch. Obec Libochovany, kde byl pořízen tento snímek byla svědkem průjezdu tisíce tun vlaků s touto surovinou.

Autor: Jiří Caska
Datum: 31.10.2006
Místo: Jihlava

S nákladním vlakem dorazily do stanice Jihlava čtyři "laminátky". Jako první se představuje stroj 240.050-5.

1