Autor:
Jiří Bízek
Datum:
80. léta
Místo:
Trpísty
Pěkný zimní snímek pořídil autor ve stanici Trpísty. V 80. letech zde turnusově sloužila lokomotiva T435.0136, která zajišťovala tou dobou ještě silnou nákladní dopravu. Vzpomeňme alespoň na závod Státních statků nebo Uhelné sklady. Ve stanici Trpísty vzpomeňme především na manipulační kolej, kde ve směru na Cebiv stála do roku 1982 nakládací rampa s dřevěným skladištěm. Rampa se používala k nakládce dřeva, ale tato funkce byla utlumena na počátku let sedmdesátých v souvislosti s centralizací nakládky do Cebivi. Vedle rampy byla postavena v roce 1980 eternitová hala sloužící pro vykládku hnojiv. Obnova a rozšíření kolejiště vlečky bylo provedeno v roce 1984, zároveň byly vybudovány nové prostory pro vykládku a skladování umělých hnojiv. Zařízení na čerpání a skladování mletého vápence je tu od roku 1985, v roce 1987 byly zahájeny práce na stavbě ocelových obilných sil dokončených o dva roky později. V souvislosti s obdobím expanze vývozu českého cementu do Německa na počátku devadesátých let byl sklad využíván k překládce cementu z železničních vagónů na kamióny. Koncem osmdesátých let, kdy nákladní doprava na lokálce zažívala vrcholné období, většina zátěže směřovala právě na vlečku velkoskladu. Často to byly i dva nákladní vlaky denně. Dnes není vlečka již řadu let využívána, naposledy zde byl manipulační vlak patrně v roce 2005.
Autor:
Jiří Bízek
Datum:
00.00.1983
Místo:
Trpísty
Ve stanici Trpísty vidíme zachycený stroj T435.0103. Ten sice nepatřil mezi turnusové, ale občas se jako "letmo stroj" na trati do Bezdružic ukázal. Připomeňme, že v tomto roce zde byl ukončen turnusový provoz motorových vozů řady M131.
Autor:
Jiří Bízek
Datum:
00.00.1983
Místo:
Kokašice
Nákladní vlak vedený turnusovou lokomotivou SLČ Bezdružice byl zachycen autorem ve stanici Kokašice.
Autor:
Jiří Bízek
Datum:
00.00.1991
Místo:
Bezdružice
Od 1. prosince 1990 byla trvale přidělena do Bezdružic lokomotiva 742.016-9. V turnusu zde vydržela až do března roku 1993, kdy jí na krátký čas vystřídala lokomotiva 742.015. "Bizon" tak nahradil ve vozbě nákladních vlaků stroj T435.0111, který zde sloužil v letech 1983 - 1990. Na snímku autora vidíme popisovanou lokomotivu před odjezdem z Bezdružic v čele manipulačního vlaku. V pozadí za vlakem si můžeme všimnout zdejší strojové stanice.
Autor:
Jiří Bízek
Datum:
00.00.1991
Místo:
Bezdružice
Před depem v Bezdružicích postával místní turnusový stroj 742.016-9, který obdržel domácí přezdívku "Bizon".
Autor:
Jiří Bízek
Datum:
00.07.1991
Místo:
Břetislav
Mezi Břetislaví a Strahovem, nedaleko Studánky lásky, projížděl manipulační vlak vedený "Bizonem" 742.016-9.
Autor:
Jiří Bízek
Datum:
00.00.1995
Místo:
Cebiv
Poslední turnusová lokomotiva nákladní dopravy na trati do Bezdružic byla 742.036-7. Její působení zde trvalo od 13. dubna 1994 a skončilo s platností GVD 1994/1995. Tehdy skončil i nákladní turnus místní "strojovky". Manipulační vlaky zajížděly od té doby většinou jen do stanice Cebiv, výjimečně do Bezdružic. Obsluha probíhala většinou plzeňským strojem, který prováděl obsluhu na rameni Plzeň - Stříbro - Planá u Mariánských Lázní. V dalších letech až do současnosti byl provoz manipulačních vlaků veden podle potřeby.