Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
01.06.1989
Místo:
Žatec
Už preznačený rušeň 781.553-3 sa na Medzinárodný deň detí roku 1989 blíži s "nákladom" k Žatci.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
11.06.1989
Místo:
Tvršice
"Jedničková bobina" E499.1049 přijíždí s osobním vlakem relace Plzeň-Most do stanice Tvršice.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
14.06.1989
Místo:
Vsetín
Ďalší "skokan" od traťovky, udržovaný stroj 710.629-7 (nesúci stále aj staré označenie T334.0729), bol zachytený v službe vo valašskom Vsetíne.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
27.07.1989
Místo:
Skovice
Motorový vůz M152.0237 je zachycen ve Skovicích. z wikipedie lze zjistit, že železniční trať Čáslav - Třemošnice (v jízdním řádu pro cestující označená číslem 236 je jednokolejná regionální trať o délce 17 km. Trať vychází ze samostatného nádraží, do nádraží Čáslav spojení přes dvojitou úvrať. Doprava byla zahájena v roce 1881 do Žleb, v roce 1882 byla potom zprovozněna část trati do Třemošnice. Odbočka ze Skovic do Vrd ukončila osobní přepravu v roce 1955, v roce 1975 byla změněna na vlečku. Trať z Čáslavi vede v těsném sousedství silnice, dopravní značky jsou dokonce až za tratí.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
13.08.1989
Místo:
Ľubochňa
V slnečný augustový deň roku 1989 dopravoval rušeň E669.2029 relačný nákladný vlak cez stanicu Ľubochňa. Táto železničná stanica leží medzi Ružomberkom a Kraľovanmi.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
14.08.1989
Místo:
Krpeľany
Nákladný vlak vedený "šesťkolákom" E669.2101 prechádza zastávkou Krpeľany a pokračuje ďalej na východ.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
15.08.1989
Místo:
Žilina
Bratislavské "eso" 363.090-2 bolo zvečnené pravdepodobne v čele rýchlika z Košíc do Bratislavy v stanici Žilina. Vľavo pri treťom nástupišti postáva dnes už múzejná "bobinka" E499.0062.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
17.08.1989
Místo:
Stankovany
"Šesťkolák" E669.2102 prechádza v čele nákladného vlaku cez liptovskú obec Stankovany a pokračuje ďalej v smere na Spišskú Novú Ves a Košice.