Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
00.00.1966
Místo:
Ústí nad Labem hl.n.
"Mikádo" 387.012 se pozvolna rozjíždí s "raketou" z Ústí nad Labem.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
00.03.1966
Místo:
Vrdy-Bučice
Ďalšia mimoriadne vzácna snímka z prevádzky "rosničiek" na Čáslavsku. Tentokrát ide o T334.054 hneď na začiatku ich prevádzky na trati Čáslav - Třemošnice. Fotografia vznikla v bývalej dopravni Vrdy-Bučice, s ktorou bezprostredne susedí podnik PREFA, ktorý sa tiež postaral o záťaž vlaku do Skovic.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
00.05.1966
Místo:
Lovosice
Od vyrobení 387.001 nás dělí neuvěřitelných 90. let; od pořízení snímku, na konci úspěšné provozní kariéry stroje, pak 50. roků.
Lokomotiva 387.001 byla zachycena s "raketou", pod vrcholem Lovoš, u železniční stanice Lovosice. Patří již depu Děčín, kam přišla 25. záři 1965 z Chomutova. Ostatně v Chomutově byla jen několik dní, neboť roky před tím jezdila pod Brnem v depu Horní Heršpice a následně Brno - dolní. Zde patřila k nejhezčím strojům, dostala výfukovou dyšnu Kylchap a tendr 935.184. Během války připadla Slovenskému štátu a sloužila ve výtopně Bratislava. V depu Děčín dlouho patřila k turnusovým lokomotivám. 26. května 1968 začal platit nový GVD - první turnusová skupina byla obsazena šesti stroji 498.0, druhá sestávala ze dvou, resp. tří Albatrosů, a třetí turnusová skupina z deseti lokomotiv 387.0. Ty dopravovaly deset párů osobních vlaků mezi Prahou a Děčínem a dále tři nákladní rychloběžky - Rn 4526, Sn 4761 a Ls 10020. 387.001 patřila k posledním třem lokomotivám tohoto typu v Děčíně, které byly naposled v Praze spatřeny na začátku roku 1969. 387.001 byla zrušena 1. června 1970 a 19. 6. 1970 předána k likvidaci Kovošrotu Česká Lípa.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
00.05.1966
Místo:
Lovosice
Na osobním vlaku do Loun čeká 354.142. Jezdila pro Prahu, Plzeň a Rakovník až se 1. 5. 1953 usídlila v Lounech. Zde vydržela v provozu až do 26. 4. 1968, kdy byla u ČSD zrušena a předána Kovošrotu.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
15.06.1966
Místo:
Kutná Hora hl.n.
Setkání nových strojů stejnosměrné a střídavé trakce ze stanice Kutná Hora. Vedle laminátky S489.0016 stojí jeden z posledních vyrobených strojů řady E669.1 Lokomotiva E669.1146 s nákladním vlakem bude pokračovat směrem k západu naší země pod stejnosměrnou měděnou pavučinu. "Laminátka" se vrátí zpátky směrem na Vysočinu.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
00.00.1967
Místo:
Chomutov
Ještě v roce 1917 byla vídeňským ministerstvem zadána do Slaného výroba 13 dvojčitých lokomotiv na přehřátou páru řady 270, inv. č. 79 - 91. Výroba lokomotiv trvala až do přelomu let 1919 a 1920, a tak všech třináct strojů z lokomotivky ve Slaném převzaly ČSD. Právě ta první z nich – 270.79 – byla zachycena při posunu ve stanici Chomutov, ale již s označením ČSD 434.179. Zrušena byla 15. prosince 1971.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
00.00.1967
Místo:
Radejčín
V malé stanici Radejčín zastavila na dobrání vody lokomotiva 354.1175. V době pořízení snímku nedlouho patřila pod LD Česká Lípa, kam na konci května 1967 přešla z depa Kralupy nad Vltavou. Česká Lípa byla jejím posledním domovem - byla zde zrušena 15. 12. 1971 a její likvidace proběhla v roce 1972 za depem v místním kovošrotu.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
00.04.1967
Místo:
Ústí nad Labem hl.n.
"Zánovní" stroj E469.134 přiváží na hlavní nádraží v Ústí osobní vlak.