Autor:
Jan Bořík
Datum:
19.04.2000
Místo:
Plzeň hl.n.
Dne 19. dubna 2000 přijíždí do Plzně hl.n. průběžný nákladní vlak od Českých Budějovic. V čele vidíme lokomotivu 240.108-1. V pravé části snímku vidíme kousek dnes už bývalého stanoviště "fara". V pozadí snímku pak vidíme cihlový komín výšky 46 m, patřící bývalé továrně na dráty. Tu založili v roce 1872 Richard Hirsch a Carl Tuschner továrnu na strojní výrobu drátěných hřebíků z taženého drátu, později svýroba rozšířila na ostnatý drát, pletivo, drátěnky i elektrody. V roce 1944 se výroba přestěhovala do Vochova a po válce podnik přavzaly Československé stavební závody. Od roku 1951 se prováděla oprava a údržba stavebních strojů, později i výroba některých náhradních dílů, opravy vysokozdvižných vozíků, pojízdných kompresorů a multikar apod. Podnik skončil v roce 1997 a o šest let později byly jeho pozůstatky zdemolovány. ( zdroj: PLZEŇSKO, aut. J. Hučka; Baset - 2008 ).
Informace ke komínu zde: www.koda.kominari.cz/?action=karta&cislo=0373
Autor:
Jan Bořík
Datum:
07.05.2000
Místo:
Plzeň-Jižní Předměstí
Mezinárodní vlak IC 265 projíždí počátkem května 2000 stanicí Plzeň-Jižní Předměstí v čele se strojem 754.051-1.
Autor:
Jan Bořík
Datum:
07.05.2000
Místo:
Plzeň hl.n.
Plzeňský "hektor" 720.111-4 byl autorem zvěčněn na třetí koleji v Plzni hl.n.
Autor:
Jan Bořík
Datum:
07.05.2000
Místo:
Plzeň-Jižní Předměstí
Ve stanici Plzeň-Jižní Předměstí vidíme lokomotivu 771.027-0, která nahradila dvojici lokomotiv řady 742 a bez postrku se vydávala s loženými wapkami směr Domažlice a dál do stanice Furt im Wald.
Autor:
Jan Bořík
Datum:
27.05.2000
Místo:
Ostrov nad Ohří
Chomutovské dvojče 753.049-6 (ex. 260 ) + 753.046 prováží svůj vlak mezi Ostrovem a Vojkovicemi nad Ohří.