Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.00.1969
Místo:
Praha-Malešice
Na vzácném záběru z Prahy-Malešic je zobrazen s nákladním vlakem "šestikolák" E669.145.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.00.1969
Místo:
Praha-Hostivař
V první listopadový den roku 1964 byl do provozu uveden nově rekonstruovaný stroj 555.3029. Jeho jediným domovem za "mazutové kariéry" bylo depo v Bratislavě. Dílenské opravy však probíhaly v Plzni, odkud se v onen den vracela zařazená v nákladním vlaku na čele s "šestikolákem". Zrušena byla o necelé dva roky později - 14. 11. 1970. Po zrušení byla převedena na vytápěcí kotel K 471.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.00.1969
Místo:
Praha-Malešice
Při průjezdu Malešicemi byl zachycen nákladní vlak na čele s "mazutkou" 555.3185. V době pořízení snímku náležela do depa Kralupy nad Vltavou, kam byla předána 13. března 1969 z depa Kladno. Do konce provozu ji zbývají již jen měsíce - zrušena byla u ČSD 11. května 1970, přičemž stejně jako většina kralupských lokomotiv řady 555.3, byla zlikvidována na Tuháni.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.00.1969
Místo:
Praha-Hostivař
"Mazutka" 555.3240 se vší silou snaží rozjet se svým nákladním vlakem. Pověstné, a několikrát i ing. Jaroslavem Kocourkem vzpomínané, dunění by chtěl zažít kde kdo z nás a závěrku fotoaparátu stisknout za Ivana Šnábla. Stroj 555.3240 byl po rekonstrukci uveden do provozu v Bratislavě těsně před Vánoci roku 1964. Jak napovídá označení - před rekonstrukcí se jednalo o stroj 555.0240 a ještě před tím TE 3246. V Bratislavě lokomotiva sloužila až do 21. října 1967, kdy byla předána do Kralup nad Vltavou. Zde jezdila až do svého zrušení dne 3. 12. 1970. Později byla prodána k vytápění v Bavlnářských závodech v Levicích.
Povšimnout si lze i českého lva na budce strojní čety - jeden z projevů nesouhlasu se srpnovými událostmi roku 1968. V době normalizace bude muset tento symbol z lokomotivy zmizet!
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.00.1969
Místo:
Praha-Hostivař
Zimní krajinou roku 1969 uhání českobudějovický "štokr" 475.183. Patří v té době mezi elitní stroje depa České Budějovice a je poměrně lehce rozeznatelný svou trikolorou a malým větrníkem u reflektoru. Byl vůbec prvním strojem, který od výrobce obdržel poslední, čtvrtou a dalo by se říci finální, verzi usměrňovacích plechů s již širokou spodní hranou. Dodán byl v červenci 1951 do lokomotivního depa Bratislava hl., aby krátce na to, přes depo Spišská Nová Ves, přešel do České Třebové. Jeho přesunům však nebyl konec a ještě v roce 1952 je přesunut do depa Plzeň. Odtud je několikrát krátce zapůjčen do Chebu, aby 29. května 1960 konečně zamířil do depa České Budějovice. Od samého začátku patřil k nejlepším strojům a vždy velmi hezky udržovaným. Zrušen byl s tendrem 932.391 18. 3. 1975 a nedlouho po zrušení předán k likvidaci do Kovošrotu v Dalovicích.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.00.1969
Místo:
Praha-Malešice
Jen necelých pět let byla v provozu lokomotiva 555.3040 s mazutovým vytápěním - po rekonstrukci byla do provozu předána 18. ledna 1966 a jejím prvním působištěm se stalo depo Kladno. V první únorový den 1969 byla předána do Kralup nad Vltavou, kde setrvala až do svého zrušení 1. 10. 1970. Kovošrot na Tuháni ji převzal v prosinci 1970 k likvidaci.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.00.1969
Místo:
Depo Zdice
Zprvu jako stroj 52 787, následně ČSD 555.059 a od roku 1964 jako 555.3059. Po své rekonstrukci byla domovem ve Zdicích a zde setrvala až do svého zrušení 12. 10. 1972. Stejně jako některé další zdické stroje řady 555.3 dostala kouřové usměrňovače typu Witte.
Zde je nutno poznamenat, že ani tři exploze těchto lokomotiv na síti ČSD, nezabránily lokomotivním četám mít tyto lokomotivy rády. I po explozi místní 555.3280 se strojní čety nechtěly vracet zpět na uhelné "němky" 555.0. Důvod byl prostý - díky této rekonstrukci se lokomotivám zvýšil výkon o cca 20 - 25%.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.00.1970
Místo:
Praha-Malešice
V roli dispečerky P6 se v roce 1970 u Prahy-Malešic ukázala "zamračená" T478.1031.