Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.08.1976
Místo:
Mladá Boleslav hl.n.
Depo v Mladé Boleslavi bylo proslulé velmi silným provozem parních lokomotiv ř. 423.0 na místních tratích. V srpnu roku 1976 se ovšem jednalo již jen labutí píseň těchto strojů, protože již brzy je čekala náhrada motorovými lokomotivami. Zobrazená lokomotiva 423.084 byla vyrobena v roce 1927 ( v.č. 431 ) ve Škodových závodech v Plzni, zrušena byla necelý rok po vyfocení, k datu 26.9.1977. Nečekala ji hned šrotace, ale přesun do skanzenu v České Třebové a počítalo se s ní pro budoucí zachování. Ovšem po zrušení skanzenu a rozpuštění sbírky se jí nevyhnula.
Zajímavostí z jejího provozu je nehoda ze dne 2.7.1932, kdy došlo ke srážce smíšených vlaků mezi Znosimí a Domašínem. Značně poškozeny byly obě aktérky střetu - 423.084 a 423.0107, ale následně se po opravách vrátily do provozu a sloužily ještě více než 40 let.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
06.10.1976
Místo:
Všetaty
"Sergej" T679.1429 byl odstaven mezi výkony ve všetatském depu a to ve společnosti dvou zrušených parních lokomotiv řady 477.0.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.00.1977
Místo:
Bakov nad Jizerou
Krásný barevný snímek lokomotivy 464.041 pořídil Ivan Šnábl ve stanici Bakov nad Jizerou, kde byly tyto českolipské „nulky“ celkem běžnou záležitostí. O vynikající konstrukci a dobrých vlastnostech řady 464.0 svědčí fakt, že nejstarší lokomotivy řady 464.0 byly v provozu 46 let.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
23.7.1977
Místo:
ČKD Praha
V prvních letech provozu se lokomotivy ř. T478.3 potýkaly s řadou "dětských nemocí", a proto byly často zasílány na garanční opravy do ČKD Praha. Jednou z nich byla i T478.3213 z LD Ostrava, která byla zastižena přímo na vlečce lokomotivky.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
23.07.1977
Místo:
ČKD Praha
Mezi "kyklopem" T499.0001 a "brejlovcem" T478.3213 se na vlečce ČKD tísnilo "prasátko" T211.0745.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
23.07.1977
Místo:
ČKD Praha
Na vlečce ČKD Praha autor zachytil "hydrauliku" T212.1577.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
23.07.1977
Místo:
ČKD Praha
Do ČKD Praha byla přivezena na opravu lokomotiva T458.1501, která sloužila na vlečce dolu Libušín na Kladensku. Na záběru je zachycena i část "kyklopa" T499.0001.