Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.05.1970
Místo:
Praha-Malešice
U Prahy-Malešic byla vyfocena relativně zánovní T478.2074, která byla nasazena na dispečerském výkonu T11 a zdravila tou dobou slavné májové dny.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.12.1970
Místo:
Benešov
"Velký bejček" 423.0173 stál v čele osobního vlaku v Benešově, před odjezdem musí být vše v pořádku a tak je potřeba věnovat péči i kompresoru.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.12.1970
Místo:
Čerčany
Na přelomu 60. a 70. let se bylo možno ještě setkat s kolínskými "čtyřistatřiadvacítkami" ve stanici Čerčany. Zajížděly sem po lokálce z Kolína přes Bečváry a Ledečko. Jedna z nich - 423.0124, rozeznatelná již z dálky svými pozičními svítilnami - odpočívá v Čerčanech po dlouhé jízdě, aby se zanedlouho vyjela zpět k Ledečku. Lokomotiva 423.0124 byla u ČSD zrušena v prosinci 1972.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.12.1970
Místo:
Benešov
Pan Ivan Šnábl zachytil v Benešově několik lokomotiv řady 423.0 - mezi nimi i 423.0159. V té době patřila do depa Praha - Vršovice a zrušena byla v červnu 1972. Lokomotiva 423.0159 náležela do výrobní série 423.0150 - 423.0160. Oproti dosud vyrobeným lokomotivám řady 423.0 byly tyto stroje vybaveny nízkým komínem s korunou. Zajímavostí byl u těchto lokomotiv i náhon mazacího lisu odvozený od předního běhounu. 423.0159 nikdy nepatřila mezi oblíbené stroje - velmi často strhávala vodu, stejně jako její sestry z této série; upřít se jim však nedala elegance, kterou tyto stroje vynikaly.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.00.1971
Místo:
Tuháň
Tuháň bylo místo, kde skončilo mnoho lokomotivních životů. Mezi nimi byl i život lokomotivy 459.015 s tendrem 925.015. Do Tuháně byla po svém zrušení "papírově" přemístěna 1. 12. 1970 - v provozu u ČSD se udržela 23 let. Celkem 15 lokomotiv bylo prostřednictvím organizace UNRRA zakoupeno pro službu u ČSD. Byly to lokomotivy, které byly vyvinuty v lokomotivce Vulcan Foundry Ltd. a vedené pod označením LIBERATION. Na rozdíl od 456.1 byly lokomotivy zakoupeny zcela nové a jejich kvalita provedení byla mnohem větší. Větší však byla i jejich hmotnost na nápravu a tak jsou zprvu lokomotivy nasazovány mezi Prahou a Českou Třebovou. "Patnáctka" byla oficiálně převzata ve Vršovicích 23. 12. 1946 a ještě v roce 1946 přemístěna do depa v České Třebové. Lokomotivy to byly již na první pohled odlišné - celkem brzy docházelo k úpravám lokomotivními četami a u ČSD ke schváleným rekonstrukcím. Jako jedna z prvních věcí byla úprava řízení lokomotivy - z levostranného na naše klasické pravostranné. 459.015 byla vyřazena v Havlíčkově Brodě, kam přišla z Kolína 11. 11. 1965.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.12.1970
Místo:
Čerčany
V mrazivý prosincový den roku 1970 byl zachycen stroj 434.2335. V té době spadal do flotily "dvojek" v depu Praha-Vršovice, která pro své 434.2 vypracovala několik turnusových skupin. Do té první turnusové skupiny spadala i Ivanem Šnáblem zachycená 434.2335; krom ní dále 434.296, 159 a 314. V roce 1970 jezdily s Mn vlaky z Prahy do Benešova, jezdily na postrku noční "rudy" do Čísovic a o víkendech s osobním vlakem z Čerčan přes Vrané do Prahy, z Prahy do Dobříše a zpět. V pozdějších letech bude 434.2335 doplňovat 433.047 a 51 v Benešově, aby nakonec vypomáhala řadě 423.0, 433.0 a T435.0 na "Kolešovce" pod služebnou v Lužné. Zrušena byla 22. 5. 1978 a její život se naplnil v Dříni v roce 1979.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.12.1970
Místo:
Praha-Malešice
Netlumený "sergej" T679.1063 v roli "dispečerky" D3 byl s nákladním vlakem zvěčněn u Prahy-Malešic.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.00.1971
Místo:
Depo Zdice
Mezi velmi známé zdické "mazutky" patřila i 555.3173. Za dobu provozu lokomotiv 555.3 se jich ve Zdicích vystřídalo na padesát strojů. Byla to zároveň jediná služebna, kde se na lokomotivách řady 555.3 objevily kouřové deflektory - mezi těmito stroji byla i výborná a dlouhou dobu velmi pěkná lokomotiva 555.3173. Rekonstrukci na mazutové vytápění prodělala v průběhu roku 1964, kdy byla dokončena a převzata k ČSD dne 1. 10. 1964. Za celou svou kariéru jezdila jen ve Zdicích. 24. prosince 1972, jako vůbec poslední zdická "mazutka", byla po posunu ve stanici Beroun odstavena a 5. března 1973 i zrušena. K 1. srpnu 1973 byla převedena na vytápěcí kotel K 579, přičemž jeho poslední topná sezóna proběhla v zimě 1975/1976. 27. 10. 1976 ČSD zrušily vytápěcí kotel K 579 a v prosinci 1976 ho zlikvidovali v místním Kovošrotu.