Autor: Ivan Šnábl

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 04.10.1981
Místo: Kolín

ES499.0001 přijíždí s desetivozovým rychlíkem do Kolína, náročné úseky přes Českomoravskou vrchovinu má za sebou a teď ji čeká již relativně snadná cesta do Prahy.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 04.10.1981
Místo: Kolín

"Čmelák" T669.0108 byl zachycený při posunu ve stanici Kolín.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 04.10.1981
Místo: Kolín

T212.093 byla zdokumentována v Kolíně.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 04.10.1981
Místo: Kolín

17. srpna 1953 a 4. října 1981 - osudové data pro stroj 556.0151. Zatím co v onen srpnový den 1953 byl poprvé po vyrobení v závodě vyzkoušen, 4. října byl jeho život již definitivně zpečetěn. Jako nový byl předán do depa Česká Třebová na první školní den roku 1953. Technicko-policejní jízdu pak absolvoval 8. září 1953. Jeho poslední služebnou se stalo PLD Louny, kde byl zrušen 12. prosince 1978, aby ještě v témže měsíci došlo k převedení na vytápěcí kotel K 708. Zlikvidován byl, jak popisek uvádí, v Kolíně. Pracovníci kovošrotu se již v pozadí připravují k likvidaci dalšího „štokra“.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 06.10.1981
Místo: Praha-Vršovice

Ve vjezdové části stanice Praha-Vršovice, kde bývalo seřaďovací nádraží, které později zaniklo, vidíme posunovat stroj T435.0052.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 08.02.1982
Místo: Praha-Hostivař

V roce 1982 již stroj E 469.3005 patřil 11 let do působiště LD Praha-Vršovice. Okolí Prahy bylo tedy jeho denním chlebem. Tak tomu bylo i v zasmušilé pondělí 8. února 1982, kdy okolo mechanického návěstidla hradla Železný most projížděl s nákladním vlakem od Prahy-Hostivaře.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 13.02.1982
Místo: Beroun

Na své další výkony čekaly ve stanici Beroun lokomotivy E499.1055 a neznámá "krysa".

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 28.02.1982
Místo: Praha-Vršovice

V Praze-Vršovicích byla vyfocena s osobním vlakem místní E499.2005.