Autor: Ivan Šnábl

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 18.08.1980
Místo: Liberec

18. 8. 1980 proběhla přeprava lokomotiv z depa Nymburk do Liberce k oslavě ukončení parního provozu v ČSSR. Konvoj vedla v té době liberecká 556.0457 se zatopenou 387.043, několika vozy a dvěma nově renovovanými lokomotivami 464.202 a 477.060. Snímek zachycuje oba renovované stroje v kolejišti depa Liberec během posunu na místo výstavy. Samotná výstava proběhla v období od 23. 8. do 7. 9. 1980 a stala se legendární akcí. Po té se obě lokomotivy vydaly zpět do Nymburka, resp. do depozitáře v Čelákovicích, odkud vyjížděly na další akce a výstavy hojně pořádané v 80. Letech po celé republice.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 27.08.1980
Místo: Depo Liberec

Velkolepé akce k ukončení pravidelného provozu parních lokomotiv u ČSD se zúčastnila i "pětasedma" 475.179 a na snímku je zobrazena přímo v libereckém depu.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.09.1980
Místo: Depo Liberec

11. září 1979 byla do Českých Velenic k dílenské údržbě přistavena 556.0457 jako jedna z posledních parních lokomotiv ČSD. Dokončení dílenské opravy proběhlo 22. října 1979, kdy si ji převzal pracovník libereckého depa. Do depa Liberec náležela od 25. 11. 1971, kdy byla převedena z depa Kladno. Z řadového stroje se postupem času stala jedna z nejlépe udržovaných lokomotiv řady 556.0 nejen v Liberci, ale v celé síti ČSD. Její vzhled zvláště pak vynikne na barevném snímku Ivana Šnábla z prostor libereckého depa. Jak uvádí ve svých vzpomínkách na řadu 556.0 Radko Friml, odstavena z provozu byla 10. října 1980 a vedena jako neprovozuschopná do 13. října 1981, kdy byla s tendrem 935.2484 zrušena. Později byla přeznačena na vytápěcí kotel K 809 a využívána až do roku 1993, kdy byla zima 1992/1993 její poslední. 1. února 1993 byla zrušena a v roce 1998 zlikvidována v Hradci Králové.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.09.1980
Místo: Depo Liberec

Již takřka dva roky odstavená a zrušená 556.0139 čeká na svůj osud. Sloužila v posledních dvou letech jako zdroj náhradních dílů pro poslední provozní 556.0 v Liberci. Pozornosti neujde ani chybějící přední běhoun a absence šoupátek Trofimov. Do Liberce dorazil stroj 556.0139 z Veselí nad Moravou 30. června 1972. Podle údajů libereckého strojvedoucího Radko Frimla dojezdila na začátku května 1978 a vedena jako neprovozní až do 12. 12. 1978, kdy byla zrušena. Až 19. června 1981 byla odtažena do České Lípy, kde došlo k likvidaci.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 13.09.1980
Místo: Čerčany

V Čerčanech byla vyfocena poslední "kulatá berta" T478.1007.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 21.09.1980
Místo: Kladno

"Zamračená" T478.2001 slavila se "sergejem" Den železničářů a byla vystavena v kladenské stanici.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.10.1980
Místo: Praha-Malešice

"Sergej" T679.1562 byl vyfocen u Prahy-Malešic na konci lokomotivního vlaku v kterém byly řazeny ještě lokomotivy T435.0103, T478.3045 a T478.3218.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.10.1980
Místo: Praha-Malešice

U Prahy-Malešic byla zvěčněna dispečerka P1 - "sergej" T679.1451.