Autor: Ivan Šnábl

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 01.09.1979
Místo: Tábor

V Táboře byla s osobním vlakem zdokumentována "zamračená" T478.1236 ( ex T478.2006 ).

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 04.09.1979
Místo: Depo Veselí nad Lužnicí

Již během války, v lednu 1940, ve výtopně Plzeň započal nový lokomotivní život - život stroje 464.076. Jednalo se o poslední stroj řady 464.0, který byl v ČKD vyroben v roce 1939 a uveden do provozu právě na začátku nového desetiletí. Byl již vybaven válečkovými nápravovými ložisky, což značně usnadňovalo údržbu, a proto se těšil velké oblibě. V listopadu 1943 lokomotiva 464.076 odešla z depa Praha-Hybern. n. do depa Jihlava, kde následně vozila i prestižní rychlíky-spěšné vlaky z Jihlavy do Vídně a z Jihlavy do Liberce. Poslední přesun ze "zadrátované" Jihlavy proběhl 6. února 1969 do depa Veselí nad Lužnicí. Zde sloužila až do 14. října 1978 a za necelý měsíc byla převedena na K 705.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 27.09.1979
Místo: České Velenice

V samém závěru své provozní kariéry byla dne 27.9.1979 v Českých Velenicích vyfocena lokomotiva 556.0287. Zrušena byla k datu 21.3.1980.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 29.09.1979
Místo: Chrudim

Na výstavě kolejových vozidel v Chrudimi městě nemohla chybět ani nově lakovaná lokomotiva T478.3373.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 29.09.1979
Místo: Chrudim město

Na výstavě ve stanici Chrudim město byl mimo jiné "hop" T212.066. Za ním stál jeho o dost větší "brácha" T478.3373.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 29.09.1979
Místo: Chrudim město

Na výstavě ve stanici Chrudim město byla vystavena mimo jiné i M152.0297.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 29.09.1979
Místo: České Velenice

V areálu depa České Velenice byla zachycena osiřelá 498.105, čekající nikoli na dílenskou opravu, ale na rozložení. Umístění této fotografie mezi aktualizaci věnovanou 498.106, na počátku své muzejní kariéry, má svůj záměr - pro opravu lokomotivy 498.106 byla "stopětka" vybrána jako zdroj náhradních dílů. Kuriózní je pak to, že v prosinci 1977 byla 498.105 v depu Plzeň prohlédnuta kotelním komisařem, který její provoz povolil s přetlakem 11 atm. 16. 12. 1977 se 498.105 vydala, po 4 letech stání, na svou poslední jízdu do Českých Velenic, kam zároveň odvezla 556.0306, a která v následujících měsících prošla dílenskou opravou.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 29.09.1979
Místo: České Velenice

V Českých Velenicích posunoval "sergej" T679.1517 s "pilštykem" T466.0167.