Autor: Ivan Šnábl

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 19.05.1979
Místo: Chvatimech

Zvolenský "okuliarnik" T478.3272 odjíždí ze zastávky Chvatimech, na které je i odbočka do Hronce, kde byl po mnoho let výchozí bod pro putování na Čiernohronské železničce. Od roku 2003 je opravena i větev do Chvatimechu, kde je vybudována malá úzkorozchodná stanice.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 19.05.1979
Místo: Chvatimech

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 19.05.1979
Místo: Hronec

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 26.05.1979
Místo: Plzeň hl.n.

Plzeň-Gottwaldovo nádraží a lokomotivy řady T478.4 (na snímku T478.4015) k sobě neodmyslitelně patří již několik desetiletí.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 26.05.1979
Místo: Plzeň hl.n.

Staré budovy, "hamburk", legendární "véčka" nebo všudypřítomný prach a šmír z nedalekého průmyslu - ze škodových závodů, kam jistě mířily i některé zásilky, které právě přivezl nákladní vlak v pozadí snímku. Blíže k autorovi však stál vlak osobní dopravy, kde v jeho čele brumlal "brejlatý dvanáctiválec" T478.3075.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 26.05.1979
Místo: Česká Lípa

Při odjezdu z České Lípy byl zdokumentován tehdy ještě relativně zánovní "brejlovec" T478.3395.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 26.05.1979
Místo: Česká Lípa

V závěru sedmdesátých let se kovošrot v České Lípě začal zaplňovat místními stroji řad 464.0 a 477.0. Jedou z mnoha byla i lokomotiva 464.042, která byla zachycena autorem jen nedlouho po svém zrušení. Dlouhá léta svého provozu zasvětila depu Česká Lípa a byla z dálky lehce rozeznatelná přivařeným kruhovým madlem na dýmničních dveřích.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 06.08.1979
Místo: Jindřichův Hradec

Ani ohnutý čelník po nehodě nebránil službě "čmeláka" T669.1101 na staničním posunu v Jindřichově Hradci.