Autor: Ivan Bednařík

Autor: Ivan Bednařík
Datum: 2.pol. 80.let
Místo: ŽOS Česká Třebová

"Zamračená" T478.1054 je nachystána na odjezd ze ŽOS Česká Třebová po vykonané hlavní opravě.

Autor: Ivan Bednařík
Datum: Začátek 80. let
Místo: Praha hl.n.

Na pražském hlavním nádraží byla na začátku 80. let zdokumentována "zamračená" T478.1133.

Autor: Ivan Bednařík
Datum: 80. léta
Místo: Suchdol nad Odrou

"Karkula" T444.0213 byla zastižena při posunu v žst. Suchdol nad Odrou.

Autor: Ivan Bednařík
Datum: 2.pol. 70.let
Místo: Moravský Písek

"Bardotka" T478.2081 bola zachytená s nákladńým vlakom v Moravském Písku niekedy v druhej polovici 70.rokov. Pravdepodobne sa jedná o prestavovací vlak do Bzence, ktorý vozili "cecule" depa Veselí nad Moravou.

Autor: Ivan Bednařík
Datum: 80.léta
Místo: Brno hl.n.

"Brejlovec" T478.3146 stál v čele osobního vlaku u třetího nástupiště brněnského hlavního nádraží, za lokomotivou je řazen dvounápravový vůz Československé pošty.

Autor: Ivan Bednařík
Datum: 80. léta
Místo: Prostějov místní n.

26. 11. 1981 byla na K 795 přeznačena lokomotiva 433.037. Na rozdíl od mnoha jiných lokomotiv patřila celý svůj život pod depo v Brně. Dlouho jezdila s vlaky do Skalice nad Svitavou, Chornice a Prostějova a právě ona patřila k těm nejdéle sloužícím. Depo Prostějov se stalo pro tuto řadu v 70. letech vyhledávaným místem železničních fanoušků; stejně tak i Chornice, kde se občas podařil společný rozjezd dvou lokomotiv řady 433.0 jedním směrem do Skalice nad Svitavou a směrem druhým přes Dzbel do Prostějova.

 

Autor: Ivan Bednařík
Datum: 2.pol. 80.let
Místo: ŽOS Šumperk

Šumperská M152.0025 byla zdokumentována po opravě přímo v areálu ŽOS Šumperk.

Autor: Ivan Bednařík
Datum: 80. léta
Místo: Otrokovice

V místním depu byla za mrazivé noci zachycena průmyslovka ČKD CS 350 továrního čísla 2641. Patřila k jedněm z prvních tohoto typu pro průmysl v ČKD. V tovární dokumentaci je uvedena informace, že byla vyrobena a předána podniku "Cukrovar a rafinérie cukru" v Uherském Hradišti. Dokumentace však mnohdy skrývá nepřesnosti a tak pravým domovem se stal cukrovar ve Starém Městě u Uherského Hradiště. Bratři Abraham a Heřman Mayové ho založili v roce 1868. Neboť Mayové byli židé, prodali cukrovar v roce 1937 a utekli před Hitlerem do Argentiny. Ačkoli byl cukrovar v roce 1945 vybombardován, ještě v témže roce vyhlašuje úspěšnou kampaň. Lokomotiva továrního čísla 2641 se pak neznámo kdy přesunula a dosloužila v sedmdesátých letech v Cukrovaru Čelechovice na Hané, kde sloužila společně se strojem Krauss Linz 1172/1921, který provoz na vlečce ukončil v roce 1976. Poslední řepná kampaň, už bez vlečkových lokomotiv, proběhla v roce 1981 a o rok později byl cukrovar, postavený už v roce 1839 hrabětem Filipem Ludvíkem de Saint Genois, zrušen. Stroj 2641 se pak po nějaké době dostal na pomník do Vsetína, kde byl místními železničáři opatrován do letošního roku 2015. V roce 2015 byl od ČD odkoupen Klubem přátel kolejových vozidel v Brně.