Autor: Ivan Bednařík

Autor: Ivan Bednařík
Datum: 00.00.1989
Místo: Depo Břeclav

V břeclavském depu byla během opravy zastižená otrokovická lokomotiva T466.0013.

Autor: Ivan Bednařík
Datum: 00.00.1989
Místo: Brno hl.n.

Pod siluetou Petrova odpočívala na brněnském hlavním nádraží zánovní bratislavská "princezna" 263.007-7.

Autor: Ivan Bednařík
Datum: 00.00.1989
Místo: Břeclav

"Dvaašedesátka" M262.0108 se chystá s osobním vlakem k odjezdu z Břeclavi, za ní je netradičně zachycena pražská "krysa" 150.027-1, která tu byla hostem na výstavě k výročí 150 let prvního příjezdu vlaku od Vídně.

Autor: Ivan Bednařík
Datum: 00.00.1989
Místo: Břeclav

K pěknému mezigeneračnímu setkání brněnské parní lokomotivy 498.106 a zánovního přerovského "esa" ES499.1013 došlo v břeclavské stanici, která byla tou dobou centrem oslav 150 let železnice na území Československa.

Autor: Ivan Bednařík
Datum: 00.00.1989
Místo: Lednice

"Arcivévoda Karel" 422.025 byl po mnoho let ozdobou mnoha zvláštních vlaků k výročí tratí po celé síti ČSD. V roce 1989 zavítal i do malebné stanice Lednice.

Autor: Ivan Bednařík
Datum: 00.02.1989
Místo: Depo Praha Masarykovo n.

10.února 1989 došlo v Roudné k čelnímu střetnutí vlaku R 537 taženého lokomotivou 363.064-7 z LD Praha-střed a nákladního vlaku, na čele s 240.071-1. Nehodu způsobila nepozornost výpravčího, který postavil vlakovou cestu R 537 na 1. staniční kolej obsazenou nákladním vlakem směr Tábor. Nepozornost byla zaviněna hledáním „nesrovnalosti v pokladně“ v korunových hodnotách. V žst.Roudná bylo zabezpečovací zařízení TEST, které ovšem nebylo doplněno o kolejové obvody (jako např. v žst.Střezimíř) , které by znemožnily při normální obsluze zabezpečovacího zařízení postavení vlakové cesty na obsazenou kolej.  Strojvedoucí lokomotivy nákladního vlaku stačil vyskočit, strojvedoucí rychlíku se schoval ve strojovně.  „Laminátka“ byla při střetnutí zcela zničena a poté zrušena, „eso“ bylo odtaženo do LD Praha-střed a na pracovišti násilného poškození na ONJ opravena ( zdroj - http://www.koridory.cz/archives/6194/ ).

 Na snímku je "eso" vyfoceno ve svém domovském depu.

Autor: Ivan Bednařík
Datum: 00.02.1989
Místo: Praha hl.n.

Doba přeznačování vozidel na konci 80. let byla příznačná odstraněním původních tabulek ( dle Kryšpína ) a následně byly lokomotivy do dodání nových nevkusně označeny jen namalovaným číslem. Jednou z nich byla i pražská E499.2014, která byla ve společnosti plzeňského "esa" 363.081-1 vyfocena na hlavním nádraží v Praze.

Autor: Ivan Bednařík
Datum: 00.07.1989
Místo: Břeclav

V rámci oslav 150 let železnice na našem území se netradičně až do Břeclavi podívala pražská "krysa" 150.027-1, která byla tou dobou po dílenské opravě a zářila tak v novém laku. Okolo ní projíždí s nákladním vlakem z dnešního pohledu neméně zajímavý stroj 2050.012-0.