Autor:
Dušan Kelo
Datum:
12.06.1984
Místo:
Bratislava hl.st.
Objektiv autorova fotoaparátu zachytil přijezd rychlíku R 571 do Bratislavy hlavné stanice. V čele se představila "gorila" 350.013-9 s původním označením ES4990013.
Autor:
Dušan Kelo
Datum:
13.09.1984
Místo:
Bratislava hl.st.
"Perla Považia" T478.4035 odjíždí s 15-ti vozovým rychlíkem "Spišan" do Púchova, kde ho převezme některá z turnusových košických "bobin" E 499.0019, 0035, 0075, 0081 nebo 0084.
Autor:
Dušan Kelo
Datum:
18.09.1984
Místo:
Štrba
Vyzdobená "dvojička" 131.077-0 + 131.078-8 rudou hvězdou na čele prováží poblíž Štrby nákladní vlak.
Autor:
Dušan Kelo
Datum:
10.10.1984
Místo:
Brno hl.n.
Během záběhu prototypu měla lokomotiva S499.2001 najezdit 100 000 kilometrů mezi Bratislavou a Havlíčkovým Brodem na přípřeži těžkých rychlíků během podzimu a tuhé zimy na přelomu let 1984/1985. Snímek autora ji předvádí v Brně hl.n.
Autor:
Dušan Kelo
Datum:
10.10.1984
Místo:
Lučivná
Ještě původně značená bobina E499.005 byla zajímavým záběrem autora zachycena v krásné oblasti Vysokých Tater - Lučivná. Snímek ji zachycuje při vedení vlaku R 506 Spišan, kterému na postrku pomáhala další lokomotiva řady E499.0 - stroj E499.007.
Autor:
Dušan Kelo
Datum:
11.11.1984
Místo:
Štrba zastávka
Přes Štrbu zastávku projížděl rychlík, který byl vedený strojem E499.1048. V této době se lokomotivy, přezdívané jako "bobiny jedničky", nebo "pražské dvojky" držely výhradně v turnusech pro dálkové rychlíky, spojující Prahu s Žilinou nebo Košicemi.
Autor:
Dušan Kelo
Datum:
05.02.1985
Místo:
Važec
Působivý snímek bobiny E499.0052 byl pořízen v zastávce Važec.
Autor:
Dušan Kelo
Datum:
17.02.1985
Místo:
Jihlava
Únor 1948 (resp. Vítězný únor, což je výraz používaný zejména komunisty a jejich příznivci) je pojmenování komunistického převratu v Československu, který proběhl mezi 17. a 25. únorem v roce 1948. Takový transparent vidíme na druhém prototypu lokomotivy řady 363, označenou jako ES499.1002. Snímek ji zachytil v Jihlavě.