Autor:
Dušan Kelo
Datum:
00.00.1983
Místo:
Depo Bratislava východ
Brejlovec T478.4072 po své první střední opravě byl zachycený autorem v rušňovém depu v Bratislavě východ.
Autor:
Dušan Kelo
Datum:
03.05.1983
Místo:
Ružomberok
V první polovině 80. let ještě stále kralovaly těžké osobní i rychlíkové dopravě na slovenské části I. hlavního tahu nulkové bobiny řady E499.0. Snímek zachytil dvou setkání těchto spolehlivých lokomotiv na košickém zhlaví stanice Ružomberok. Na "bobině" E499.0052 nechybí transparent zdravící "slavné májové dny".
Autor:
Dušan Kelo
Datum:
00.00.1984
Místo:
Depo Žilina
Lokomotiva E469.1065 zvěčněná v roce 1984 v rušňovém depu Žilina.
Autor:
Dušan Kelo
Datum:
00.00.1984
Místo:
Žilina
Bobina E499.0049 na snímku ve stanici Žilina. Lokomotiva se pyšnila rekordem najetých kilometrů. Ze všech strojů této řady najezdila nejvíc, k 30. 9. 1995, kdy byla zrušena, ukazoval její rychloměr 6 848 228 km. V září roku 1995 odjezdila své poslední výkony, jako náhrada za gorilu vezla 28. 9. vlak R 600 z Popradu do Žiliny a 29. 9. jeřáb EDK 750 ze Spišské Nové Vsi do Kráľovy Lehoty. Svůj provoz ukončila návratem jako Lv 71853 do Spišské Nové Vsi.
Autor:
Dušan Kelo
Datum:
00.00.1984
Místo:
Bratislava hl.st.
Lokomotivy S489.0058 (na snímku autora) a stroj S489.0054 byly v 80. letech poslední, které jezdily ještě v originálních továrních nátěrech. "Laminátka" na snímku právě zastavila s nákladním vlakem ve stanici Bratislava hlavná stanica.
Autor:
Dušan Kelo
Datum:
00.00.1984
Místo:
Bratislava hl.st.
V osmdesátých letech jezdily už pouze dva stroje v továrních nátěrech, S489.0054 a S489.0058, které po nehodě opravovali v Brně a dali si podmínku, že budou v tomto nátěru. I přesto, že byly vždy špinavé, působily exoticky a byly vyhledávány.
Autor:
Dušan Kelo
Datum:
16.02.1984
Místo:
Břeclav
Rychlík R 271 "Meridian" složený převážně z maďarských vozů vjíždí v čele s prototypovou "gorilou" 350.002-2 do stanice Břeclav.
Autor:
Dušan Kelo
Datum:
00.06.1984
Místo:
ŽZO Cerhenice
Lokomotiva S699.001 se podílela na zkouškách dalších železničních vozidel a zařízení, kdy například ve dne v noci jezdila včele dlouhé soupravy nákladních vozů, kvůli zjištění opotřebení kolejnic. Jezdila do Brna-Maloměřic na opravy Em, až přišel osudný 21. leden 1981, kdy se po opravě EO při první jízdě na malém okruhu vzňala její strojovna. Po této události již lokomotiva nebyla opravena. Poté byla odstavena do zadní haly zkušebního okruhu, kde stála téměř na den přesně deset let spolu s jiným prototypem - T499.0001. Odtud pochází i snímek autora z roku 1984.