Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 27.05.2002
Místo: vlečková sieť HDB Sokolov

Pod uhelnými násypkami nedaleko Vintířova se 27.5.2002 setkala hned trojice skrývkových lokomotiv Sokolovské uhelné. Zatímco stroje čísel 243 a 235 jsou modernějšího typu Škoda 27E, vpravo stojící stroj číslo 227 náleží k staršímu typu Škoda 26Em. Těch jezdilo na sokolovsku pouhých osm kusů (čísla 225 - 232) a jejich provoz je nejen zde, ale i na Mostecku, už minulostí. Do dnešní doby se z původně devadesáti vyrobených strojů typu Škoda 26Em dochoval poslední neprovozní stroj, který snad jednou bude mít štěstí a stane se exponátem Hornického muzea v Krásně, pro které byl zachován.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 2006
Místo: Lipová Lázně

Rekonstrukce a modernizace lokomotiv řad 751 a 752 na řadu 749, měly v polovině devadesátých let vyvrcholit dodáním posledního stroje, označeného 749.265. Ten měl původně vzniknout ze stroje 752.061, nakonec ale místo něj byl k modernizaci do České Třebové přistaven stroj 752.055 do té doby jezdící v Heřmanově Městci. Ještě v průběhu rekonstrukce byl ke dni 1.10.1995 přeznačen na 749.265-5 a administrativně předán do stavu DKV Veselí nad Moravou. Tam se ale nikdy nedostal, protože dne 1.5.1996 proběhla další papírová redislokace, tentokrát do DKV Olomouc, PJ Šumperk, kde také byl, po TBZ vykonané 22.11.1996, zařazen do provozu. Na jednom ze šumperských výkonů byl o deset let později zachycen v okamžiku, kdy v čele R 925 "Praděd" opouštěl žst. Lipová Lázně.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 2014
Místo: MUS - dopravna D4

Pod násypky v dopravně D4, přiléhající k dolu ČSA na mostecku, zasouval 13. října 2014 soupravu "talbotů" důlní krokodýl Škoda 27E2 evidenčního čísla 708. Ve Škodě Plzeň byl vyroben pod výrobním číslem 8508 a na mostecko byl dodán v březnu 1989.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 2016
Místo: Vršany

Za 165 tun těžkou důlní lokomovou typu Škoda 27E lze čas od času spatřit také poněkud méně typickou soupravu, což dokládá snímek pořízený na dole Vršany v červnu 2016, na kterém stroj 127.696-3 (Škoda 27E1, v.č.8004) právě asistuje při nakládce stěrku do dvounápravových výsypných vozů typu Ss17. Tyto malé vozy s délkou před nárazníky 6890 mm a nosností 25 tun byly v našich povrchových dolech využívány hlavně k údržbě tratí. V místě nakládky soupravy je kolej osazena boční trolejí, z níž lokomotiva proud odebírá pomocí pomocných bočních sběračů proudu, takže pravidelné popotahování celé soupravy se dělo i při stažených hlavních sběračích.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 2016
Místo: Vršany

Trojice důlních "krokodýlů" Škoda 27E evidenčních čísel 703, 685 a částečně vykukující 684 byla v oblasti dolu Vršany zachycena v roce 2016.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 2016
Místo: Komořany

Odklizovka Škoda 27E2 evidenčního čísla 706 byla v červnu 2016 zachycena během posunu v areálu úpravny uhlí v Komořanech.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 20.09.2005
Místo: Praha hl.n.

U příležitosti konání zimních olympijských hrách 2006 v italském Turíně obdržela tehdy plzeňská lokomotiva 363.078-7 reklamní nátěr propagující Český olympijský tým. Její slavnostní křest proběhl na pražském hlavním nádraží 20.9.2005, kdy byl také pořízen tento snímek. V tomto nátěru "olympiáda" jezdila až do října 2007, kdy z ní byla loga sportovců sejmuta a lokomotiva až do konce roku jezdila jen v podkladové, červeno - modro - bílé barevné kombinaci, aby i o ní koncem roku 2008 definitivně přišla poté co obržela reklamní nátěr "Vlakem do ZOO".

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.09.2005
Místo: Praha-Horní Měcholupy

Během napěťových výluk 23. září 2005 byla u zastávky Praha-Horní Měcholupy zachycena přípřež strojů 751.232-0 a 714.010. Vzhledem k délce a hmotnosti vlaku, jeho jízdu doprovázela do dálky slyšitelná kulisa ve vysokých otáčkách pracující dvojice motorů Liaz M1, činících se pod kapotami stroje 714.010 a akusticky výrazně převyšující jakékoliv zvuky v okolí, včetně tlumené zamračené v čele vlaku. Zatímco lokomotiva 714.010 byla o 5 let později rekonstruována na plynovou lokomotivu 714.801, zamračená 751.232 měla svůj provozní život přeci jen delší a v roce 2020 byla prodána dopravci Východočeská dráha.