Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.06.2006
Místo:
Horní Lipová
Na vjezdu do stanice Horní Lipová byl 12. června 2006 zachycen nákladní vlak, vedený jedinou "čtyřokou" zamračenou Českých Drah, strojem 751.141-3. Specialitou tohoto stroje bylo dosazení pomocného spalovacího motoru Zetor Z1001, které bylo provedeno v rámci modernizace v polovině devadesátých let. K většímu rozšíření této úpravy však nedošlo, kromě stroje 751.141 byl pomocný motor dosazen pouze na stroj 751.316.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.06.2006
Místo:
Ostružná
Oblouky klitatícími se mezi horskými loukami nedaleko Ostružné sjížděl 12. června 2006 k Branné manipulák číslo 81830, vedený "zamračenou" 751.052-2. Snímku dominují tři horské vrcholy (bezejmenná kóta 947, dále pak Čerňava (1103 m) a úplně na horizontu 1272 metrů vysoká Mračná hora, navazující na zdejší dominantu, za horizontem se ukrývající vrch Šerák. Právě o tento stoupající horský hřeben se měla opírat linie těžkého opevnění, jejíž výstavba byla ve zdejším kraji zahájena na jaře 1938. Nejvýše položeným z již rozpracovaných pěchotních srubů byl StM-S53 "Trigonometr", jehož mohutný výkop a už dokončená základová deska se dodnes nachází na horním okraji velké mýtiny u pravého okraje snímku, těsně pod vrcholem kóty 947.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.06.2006
Místo:
Ostružná
Při stoupání z Branné na Ostružnou byla 12.6.2006 v čele rychlíku číslo 925 vyfotografována zamračená 749.265-5.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.06.2006
Místo:
Libina
Rozverné ranní štěbetání všemožného ptactva, vítajícího nový den, 12. června 2006, spolehlivě přehlušil průjezd rychlíku 928 "Bradlo", který se v čele se zamračenou 749.250-7 vynořil z lesů u Libiny.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.06.2006
Místo:
Glucholazy
Z polské pohraniční stanice Glucholazy se 12. června 2006 rozjíždí Pn 45264 Krnov - Jeseník, pro který tato stanice byla jak stanicí peážní, tak i úvraťovou. V jeho čele toho dne jela další z turnusových stálic jesenických manipuláků prvního desetiletí nového tisíciletí - zamračená 751.338-5.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.06.2006
Místo:
Hradec - Nová Ves
Vysekaný zářez u zastávky Hradec-Nová Ves dal vyniknout kamennému mostku, tvořícímu kulisu průjezdu vlaku Pn 45264, v jehož čele si 12. června 2006 pobrukovala zamračená 751.338-5.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
13.06.2006
Místo:
Jindřichov na Moravě
V roce 2006 se na tratích na Jesenicku zamračené řad 751 i 749 vyskytovaly stále ještě v hojné míře. Zatímco rychlíková vozba byla zajištována řadou 749, v nákladní dopravě zde vládla řada 751, v té době zastoupená nejčastěji stroji čísel 041, 052, 141, 149, 335 a 338. Barevně nezaměnitelné byly zejména stroje čísel 149 a 335 - druhá z nich je na vlaku Mn 81821 zachycena 13. června 2006 u Jindřichova na Moravě.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
13.06.2006
Místo:
Brantice
Až ke dni 1.7.2019 dosloužilo ve stanici Brantice německé staniční zabezpečovací zařízení "Einheit", instalované sem Říšskými dráhami v průběhu druhé světové války, a to včetně mechanických návěstidel německého provedení. I když bylo v průběhu doby přistoupeno k částečné náhradě některých německých mechanik, jejichž údržba se postupem let stávala stále obtížnější, návěstidly u nás obvyklého vzoru, většina z původních němckých mechanik se konce provozu "Einheitu" přece jen dožila. To názorně ilustruje snímek pořízený na krnovském zhlaví stanice Brantice 13. června 2006, kdy se dvojče zamračených 751.053 + 751.022 s odklonovým Pn 60980 protahovalo kolem dvojice mechanik. Zatímco pravá je původní německá, v případě návěstidla vlevo se jedná o návěstidlo rakouského vzoru, kterým bylo původní německé nahrazeno. Na tomto zhlaví ovšem "mechaniky" byly původně tři - to třetí v době pořízení snímku už nestálo a bylo nahrazeno trvale umístěnou návěstí "Stůj".