Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 25.07.2016
Místo: Štrba

V rámci produkce lokomotiv továrního typu Škoda 58E byly v Plzni vyrobeny také dvě lokomotivní sekce továrních čísel Škoda 7418 a 7419, dodané Československým státním drahám 18. listopadu 1980. Po technicko-bezpečnostní zkoušce, vykonané o sedm dní později, byly jako trvale spřažené zařazeny do provozu pod označením E479.1043 + E479.1044. O necelých 36 let později, 25. července 2016, byly už pod označením 131.043-2 + 131.044 zachyceny v čele ucelené soupravy Easů u stanice Štrba.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.07.2016
Místo: Chrasť nad Hornádom

U Chrastě nad Hornádom, v úseku, kde se trať kopíruje tok stejnojmenné řeky, se 26. července 2016 klikatil nákladní vlak vedený novoveskou dvojičkou 131.049-9 + 131.050.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.07.2016
Místo: Šútovo - Ratkovo

U zastávky Šútovo-Ratkovo vznikl 29. července 2016 snímek šestikoláku 183.017-3, svižným tempem uhánějícím s ucelenkou uhláků po břehu vodního díla Krpeľany, vybudovaného na řece Váh v letech 1952 až 1957.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.07.2016
Místo: Šútovo - Ratkovo

Píše se 29. červenec 2016 a kolem krpelanské přehradní nádrže projíždí rychlík 604 "Dargov", vedený tehdy ještě nezrychleným esem 363.145-4. To mělo v té době před sebou poslední tři roky provozu v původním provedení, neboť v roce 2019 bylo "zrychleno" a přeznačeno na 362.027.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 08.08.2016
Místo: Nepomuk

Nepomuku se 8. srpna 2016 s rychlíkem R 667 "Vajgar" blížila tehdy ještě nátěrově pěkná plzeňská retrovka 242.213-7.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 08.08.2016
Místo: Nepomuk

 V kalendáři se píše datum 8.8.2016 a před výpravní budovou stanice Nepomuk zastavuje osobní vlak číslo 8903, vedený plzeňským plecháčem 242.263-2.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.08.2016
Místo: Zákolany

Dvojice "zrychlených" banglí 741.506-0 a 741.508 byla 11.srpna 2016 zachycena na závěsu vyrovnávky Wapek z kladenské teplárny, jedoucí pod číslem 89200. Oba stroje, ač už dlouhé roky jezdící ve službách dopravce AWT, stále ještě nesou nátěr předchozího majitele, firmy Viamont.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.08.2016
Místo: Zákolany

Když se 19. prosince 1884 v Zákolanech narodil malý Toníček Zápotocký, byla železniční trať z Kralup do Kladna v provozu už 29 roků. Po létech, kdy mladý Tonda povyrostl a politicky se angažoval, se do naší historie nejvýrazněji zapsal dnem 21. března 1953, kdy se stal druhým dělnickým prezidentem Československé republiky. Do historie se ovšem zapsaly i jeho rodné Zákolany. Dne 25. ledna 1964 přímo na zákolanském nádraží došlo ve velké rychlosti ke srážce řádně nebržděného vlaku loženého hutními výrobky z kladenské hutě Poldi, se soupravou vlaku osobního, při níž zemřelo 14 osob. Místy, kudy se před 52 roky řítil vstříc Zákolanům nebrzdící nákladní vlak, projížděla 11.srpna 2016 ve značně pomalejším tempu "regionova" 814.171-5.