Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
08.12.2016
Místo:
Malý Újezd
Děčínský peršing 163.094-6 byl objektivem fotoaparátu zastižen 8.12.2016 ve chvíli, kdy se s vlakem Os 6411 rozjížděl ze zastávky Malý Újezd.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
30.12.2016
Místo:
Hranice na Moravě město
Někdejší ústecká jednotka 460.076 / 460.075 míjela 30. prosince 2016 nezamněnitelnou siluetu cementárny v Hranicích, aby se svým vlakem Os 3203 zanedlouho zastavila ve stanici Hranice na Moravě město. Když tato jednotka na sklonku roku 2007 opouštěla depo Ústí nad Labem, byla jako jediná z ústeckých, stále ještě vybavena čtyřmi polopantografy.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
17.01.2017
Místo:
vlečková sieť HDB Sokolov
Pod násypku ve Vintířově sune soupravu Easů ČD Cargo "krokodýl" Škoda 27E evidenčního čísla 236. Na snímku pořízeném 17. ledna 2017 v pozadí za lokomotivou krásně vyniká zasněžená jáma velkolomu Družba, jehož obsluha byla po dlouhé roky hlavní pracovní náplní sokolovských odklizovek. Leden 2017 byl na sníh poměrně bohatý - například zde, na Sokolovsku, výška sněhové pokrývky přesáhla 25 centimetrů.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
31.01.2017
Místo:
vlečková sieť HDB Sokolov
První dodanou lokomotivou typu Škoda 27E na sokolovsko se v dubnu 1989 stal stroj výrobního čísla 8519. Ten pocházel z úvodní pětikusové dodávky "odlehčených" lokomotiv evidenčních čísel 235 až 239, na kterou plynule navázala dodávka dalších dvaceti strojů težšího provedení, označených evidenčními čísly 240 až 259. Na snímku první sokolovská "sedmadvacítka", stroj evidenčního čísla 235, zachycený 31. ledna 2017 nedaleko Staré Chodovské v čele vlaku s uhlím do elektrárny Vřesová.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
13.02.2017
Místo:
Kladno
V původní lokomotivě T478.3144 (později rekonstruované na 750.144) má kořeny dnešní lokomotiva 750.706-4. Po celkové modernizaci, provedené firmou CZ Loko Česká Třebová v druhé polovině roku 2011, byla do provozu nasazena nejprve v depu Trutnov. Jejím dalším domovem pak bylo malé depo v Rakovníku, odkud později přešla do depa v pražské Libni. Během jejího rakovnického působení vznikl 13. února 2017 tento snímek, zachycující ji v čele rychlíku 1226 nedaleko Kladna.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
16.3.2017
Místo:
Nekvasovy
U Nekvasov byl 16.3.2017 zachycen rychlík číslo 669 "Rožmberk", vedený plzeňským plecháčem 242.212-9. Ten byl krátce poté přistaven do opravy v DPOV Přerov, aby se odkud v červnu 2017 vrátil v novém Najbrt nátěru.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
16.03.2017
Místo:
Mačkov
Počátky provozu řady 743 u ČSD jsou spjaty s Libereckem a s tratí z Tanvaldu do Kořenova. Dodány sem byly na přelomu let 1987 a 1988 a jejich hlavním úkolem bylo na kořenovské trati nahradit "ozubnicivou trakci". První trakční zkoušky mezi Tanvaldem a Kořenovem proběhly ve dnech 28. a 29. ledna 1988, a účastnily se jich stroje 743.008 a 743.009-3. Druhá jmenovaná se během let postupně z Liberecka zatoulala až opačný konec Čech, na ji, kde byla 16. března 2017 zachycena nedaleko osady Mačkov v čele manipulačního vlaku číslo 88700, jedoucího z Blatné do Strakonic.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
31.3.2017
Místo:
Těchlovice
S nezaměnitelnou siluetou čedičového vrchu Vrabince byla 31. března 2017 vyfotografována "uhelka" 122.025-0. Jako Pn 148323 toho dne vezla ucelený vlak prázdných autovozů.