Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
14.09.2016
Místo:
Želenice nad Bílinou
Znělcový vrch Bořeň je se svými více než sto metrů vysokými kolmými stěnami jednou z nejtypyčtějších hor západní části Českého středohoří. Na jeho úbočích můžeme najít hned několik drůhů vzácných rostlin, v čele s koniklecem lučním českým nebo hvězdicí alpínskou. Z jeho vrcholu ve výšce 539 metrů je nerušený kruhový výhled nejen na západní část českého středohoří, či na východní část mostecké pánve, ale také na trojkolejnou železniční trať spojující Bílinu s Mostem. Právě na ní byl zachycen rychlík číslo 608 "Bílina" v čele s tehdy ještě modro-krémovým "esem" 362.130-7. Snímek vznikl 14. září 2016 u zastávky Želenice nad Bílinou.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
27.09.2016
Místo:
Ústí nad Labem jih
K výhybně Ústí nad Labem jih se 27.9.2016 blížil peršing 162.013-7, jezdící v té době ještě v první verzi "najbrt" nátěru. Již za několik týdnu ale byl přistaven na dílenskou opravu spojenou s provedením nového nátěru, v tentokrát už inovovaném barevném provedení "najbrt" laku (Najbrt 2.0).
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
31.10.2016
Místo:
Votice
V období vrcholícího podzimu, 31. října 2016, se ke stanici Votice blížil vlak R 1545 "Ferdinand Kindermann", vedený strojem 362.071-3. Ten byl dodán byl v roce 1987 do lokomotivního depa Plzeň, kde spolu s ním našlo svůj první domov dalších 17 lokomotiv třetí výrobní série lokomotiv řady 363 (Škoda 69E3).
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
31.10.2016
Místo:
Mezno
Na původní trati mezi Meznem a Sudoměřicemi u Tábora vznikl 31.10.2016 typicky podzimní snímek Esa 362.117-4, mířícího v čele rychlíku číslo 637 "Vojtěch Lanna" na jih Čech.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
29.11.2016
Místo:
Kojovice
U Kojovic byl 29.11.2016 vyfotografován rychlík 1144 "Valdšten", toho dne dopravovaný dvojicí motorových vozů řady 854. V čele vlaku jel vůz inventárního čísla 031 a na postrku mu vydatně pomáhal vůz 854.021-3, jeden ze dvou "catrů", jezdících v té době barevném provedení napodobující nátěr, v němž vyjely z výroby.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
29.11.2016
Místo:
Březina nad Jizerou
Motorový vůz původního označení M 296.1035 byl z výroby dodán do lokomotivního depa v Praze-Libni, kam dorazil koncem ledna 1971. V období 1.9.1978 až 28.1.1981 byl po ujetí 565 tisíc kilometrů byl veden jako dlouhodobě neprovozní, ale své první GO se dočkal až po najetí 1.227.460 kilometrů, kdy byl k jejímu provedení přistaven do ŽOS Šumperk. Dokončena byla 10. dubna 1989 a vůz, nově označený jako 853.035, najížděl v libeňském motorovém depu další tisíce kilometrů, a to až do předání do depa Hradec Králové, ke kterému došlo 30.11.2002. Zde byl jeho provoz v původním provedení ukončen 6. ledna 2004 s celkovým nájezdem 2.558.870 km. K remotorizaci a modernizaci byl do Pars Šumperk přepraven 15. února 2004 a po jejím ukončení se do provozu vrátil už s novým označením 854.035-3. V této jeho provozní podobě byl 29. listopadu 2016 zachycen u Březiny nad Jizerou v čele rychlíku 1145 "Valdštejn".
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
29.11.2016
Místo:
Voděrady
Čtvrtá výrobní série lokomotiv řady T466.2 byla v ČKD Praha vyráběna v letech 1980 a 1981 a obsahovala osmačtyřicet strojů označených T466.2181 až T466.2228, o které se podělila lokomotivní depa Ostrava, Trutnov, Liberec, Hradec Králové, Chomutov, Plzeň, Louny, Cheb, Leopoldov a Bratislava. Na snímku pořízeném 29. listopadu 2016 u Voděrad je v čele vlaku zachycen jeden ze strojů této výrobní série, lokomotiva 742.215-7, dodaná z výroby do depa Louny. Na kabel sní spolupracuje vlaková lokomotiva 742.073, jejímž prvním působištěm bylo depo Ústí nad Labem, kam byla dodána v roce 1978.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
08.12.2016
Místo:
Štětí
Mezi Štětím a Liběchovem bylo 8. prosince 2016 v čele vlaku Nex 41306 vyfotografováno "eso" 363.072-0. To bylo ve Škodě Plzeň vyrobeno v rámci třetí výrobní série na přelomu let 1986 a 1987 a následně zařazeno do stavu depa Plzeň. I když nový systém číslování hnacích vozidel měl vstoupit v platnost až od 1.1.1988, stroje této série byly z výroby už dodávány s plechovými tabulkami s novým označením, a v době jejich dodání stále ještě platné, kryšpínovské označení, měly už pouze napatronováno na dvířkách bateriové skříně, umístěné ve střední části bočnic.