Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
11.05.2016
Místo:
Praha Masarykovo nádraží
Muzejní čmelák 770.001-6 se 11.května 2016 zhostil přepravy dvou vozů z Lužné u Rakovníka do Nymburka, zavedeného jako soupravový vlak číslo 11107. Na snímku je zachycen v obvodu pražského Masarykova nádraží při jíždě po koleji číslo 94, dříve označované jako "Druhý most", spojující staniční obvody Karlín (St.4) a Hrabovka (St.1.).
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
01.06.2016
Místo:
vlečková sieť SHD Most
V komořanském depu společnosti Mostecká uhelná se 1.6.2016 sešla poměrně nesourodá trojice místních lokomotiv. Zatímco motorová "koťátka" 709.702 a vzadu stojící 709.534 jsou využívána na lehký posun nebo případně pro traťovou službu na neelektrifikované trati mezi Hrabákam a elektrárnou Počerady, uprostřed stojící elektrický těžkotonážník Škoda 27E evidenčního čísla 698 je představitelem zdejšího nejvýkonnějšího lokomotivního typu, sloužícím na všech elektrifikovaných důlních tratích mosteckého uhelného revíru. Bohužel provoz těchto elektrických dříčů je postupně omezován v souvislosti s útlumem těžby hnědého uhlí.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
01.06.2016
Místo:
vlečková sieť SHD Most
V depu Mostecké uhelné v Komořanech odpočívala 1. června 2016 lokomotiva 709.534-2. Stroje této řady jsou u MUS používány nejen k posunovacím a pomocným výkonům v oblasti Komořan, ale také jsou nasazovány do traťové služby na přepravě uhlí z Hrabáku, do elektrárny Počerady.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
01.06.2016
Místo:
vlečková sieť SHD Most
V úpravně uhlí Komořany odpočívaly v červnu 2016 dvě ze zdejších lokomotiv - velké lego 709.525-0 a velký hektor 721.556, který v té době byl už posledním mohykánem své řady u Mostecké uhelné.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
06.06.2016
Místo:
Bzenec přívoz
Modernizací původní lokomotivy 163.028 vznikla mezi říjnem 2012 a lednem 2013 v Pars Šumperk dvousystémová lokomotiva 363.526-5. Do provozu u ČD Cargo byla zařazena po TBZ, kterou vykonala 21.1.2013 v úseku Šumperk - Břeclav. Na jednom z jejích už rutinních výkonů byla u Bzence přívozu zachycena 6. června 2016, kdy byla nasazena na 34 vozovém a 481 metrů dlouhém vlaku Nex 167203, jedoucím z Chebu do Břeclavi.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
07.06.2016
Místo:
Praha-Bubny
Po 1120 metrů dlouhém Negrelliho viaduktu, postaveném v letech 1846 - 1849, vjížděl v podvečer 7. června 2016 do stanice Praha Bubny osobní vlak číslo 9654, turnusově vedený elektrickou jednotkou řady 451, toho dne v podání vozů čísel 026 + 025, vyrobených v roce 1965. Nepřehlédnutelnou dominantou snímku je 216 metrů vysoký Žižkovský vysílač, vybudovaný v letech 1985 až 1991 a do provozu uvedený v roce 1992.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
10.06.2016
Místo:
Praha-Sedlec
Na "městské lince" do Roztok u Prahy byla za zastávkou Praha-Sedlec 10. června 2016 na vlaku číslo 12110 zachycena elektrická jednotka v čele s vozem 451.001-2, vyrobená v roce 1964 jako první sériová jednotka někdejší řady EM 475.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
10.06.2016
Místo:
Praha-Sedlec
Za zastávkou Praha-Sedlec byl 10. června 2016 zachycen ranní R 614 "Ohře" Praha - Cheb. Za vlakovou lokomotivou, kterou toho dne byl stroj 151.006-4, je řazen tehdy ještě každodenně jezdící lůžkový vůz ZSSK, jezdící pod kurzovým číslem 380 na vlacích 444 a 614 v relaci Košice - Cheb.