Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
03.07.2016
Místo:
Litvínov
Poklidnou a poněkud ospalou atmosfétu nádražíčka v koncovém Litvínově rušilo 3. července 2016 pouze bublání motorového vozu 814.032-9, který sem před pár okamžiky dorazil s vlakem Os 16934. V letech 2019 a 2020 prošla zdejší trať velkou modernizací a elektrizací, což tento snímek jednou pro vždy zařadilo do kategorie "už neopakovatelných".
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
20.07.2016
Místo:
Těchoraz
S další várkou vodáků dychtících po splutí Vltavy z Vyššího Brodu byl 20. července 2016 před zastávkou Těchoraz zachycen osobní vlak číslo 18860, vedený žehličkou 210.045-1.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
20.07.2016
Místo:
Těchoraz
Horkého 20. července 2016 obstarávala veškerou osobní dopravu na "lipence" žehlička 210.045-1, zachycená za Těchorazí s osobním vlakem číslo 18255. V současné době (2021) byla situace poněkud odlišná - turnusová potřeba na "lipence" činí dva táborské stroje řady 210, za čímž stojí nárůst počtu zavedených osobních vlaků, vyvolaný přechodem z dřívějšího dvouhodinového taktu osobáků, na současný takt jednohodinový. Nejčastěji jsou zde k vidění žehličky číslel 052, 055, 057, 058 a 059, méně často doplňované ještě stroji 039 a 045.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
24.07.2016
Místo:
Štrba
Během první poloviny roku 1988 probíhalo ve Škodě Plzeň dokončování a dodávky čtvrté výrobní série lokomotivy řady 363. Těchto pětašedesát lokomotiv ČSD rozdělily mezi lokomotivní depa České Budějovice, Praha, Plzeň a Bratislava. Do depa v hlavním městě Slovenské socialistické republiky, do Bratislavy, byla dodána "esa" inventárních čísel 088 - 107 a 133 - 147. Jedno z nich, stroj 363.136-3, v té době natřené do nátěru napodobujícího barevné provedení, v jakém tyto stroje opuštěly brány výrobního závodu, bylo ve stanici Štrba vyfotografováno 24. července 2016. O tři roky později, v říjnu 2019, byl i tento stroj přistaven k rekonstrukci, po které se do provozu vrátil pod novým označením 362.020.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
24.07.2016
Místo:
Štrba
Výrobní číslo Škoda 6216 připadlo v roce 1971 na lokomotivu E669.3037, dodanou v témže roce do depa v Košicích. O pětačtyřicet později, v roce 2016, už ale patřila do stavu depa Spišská Nová Ves a na jednom z jeho výkonů byla 24. července 2016 vyfotografována krátce po té, co ve stanici Štrba odstoupila z postrku nákladního vlaku a chystala se strojní jízdou vrátit do Spišské Nové Vsi.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
25.07.2016
Místo:
Štrba
V rámci produkce lokomotiv továrního typu Škoda 58E byly v Plzni vyrobeny také dvě lokomotivní sekce továrních čísel Škoda 7418 a 7419, dodané Československým státním drahám 18. listopadu 1980. Po technicko-bezpečnostní zkoušce, vykonané o sedm dní později, byly jako trvale spřažené zařazeny do provozu pod označením E479.1043 + E479.1044. O necelých 36 let později, 25. července 2016, byly už pod označením 131.043-2 + 131.044 zachyceny v čele ucelené soupravy Easů u stanice Štrba.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
26.07.2016
Místo:
Chrasť nad Hornádom
U Chrastě nad Hornádom, v úseku, kde se trať kopíruje tok stejnojmenné řeky, se 26. července 2016 klikatil nákladní vlak vedený novoveskou dvojičkou 131.049-9 + 131.050.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
29.07.2016
Místo:
Šútovo - Ratkovo
U zastávky Šútovo-Ratkovo vznikl 29. července 2016 snímek šestikoláku 183.017-3, svižným tempem uhánějícím s ucelenkou uhláků po břehu vodního díla Krpeľany, vybudovaného na řece Váh v letech 1952 až 1957.