Autor: Daniel Pavlíček

Nové!
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 16.3.2017
Místo: Nekvasovy

U Nekvasov byl 16.3.2017 zachycen rychlík číslo 669 "Rožmberk", vedený plzeňským plecháčem 242.212-9. Ten byl krátce poté přistaven do opravy v DPOV Přerov, aby se odkud v červnu 2017 vrátil v novém Najbrt nátěru.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 16.03.2017
Místo: Mačkov

Počátky provozu řady 743 u ČSD jsou spjaty s Libereckem a s tratí z Tanvaldu do Kořenova. Dodány sem byly na přelomu let 1987 a 1988 a jejich hlavním úkolem bylo na kořenovské trati nahradit "ozubnicivou trakci". První trakční zkoušky mezi Tanvaldem a Kořenovem proběhly ve dnech 28. a 29. ledna 1988, a účastnily se jich stroje 743.008 a 743.009-3. Druhá jmenovaná se během let postupně z Liberecka zatoulala až opačný konec Čech, na ji, kde byla 16. března 2017 zachycena nedaleko osady Mačkov v čele manipulačního vlaku číslo 88700, jedoucího z Blatné do Strakonic.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 10.04.2017
Místo: Velké Svatoňovice

Ranní klid na loukách nad Velkými Svatoňovicemi narušil 10. dubna 2017 průjezd vlaku Mn 83371, v jehož čele si toho dne brumlal kocour 742.148-0.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 10.04.2017
Místo: Březová u Broumova

Pod panoramatem Javořích hor byl 10. dubna 2017 u Březové u Broumova zachycen vlak Mn 83477, stoupající na rozvodí Severního a Baltského moře u Bohdašína. Až z Bohdašína si motor lokomotivy 742.294-2 oddychne během klesání k Teplicím nad Metují a dál, k Náchodu.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.06.2020
Místo: Libochovany

Kolem kóty 429 Trabice se 19. června 2012 k zastávce Libochovany blížil tehdy děčínský peršing 163.094-6, jedoucí v čele osobního vlaku 6455.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 22.10.2021
Místo: Kostomlaty nad Labem

Vývoj lokomotiv dnešní řady 184 byl ve Škodě Plzeň na základě požadavku tehdejších ČSD zahájen v roce 1988 a původně se uvažovala dodávka až 300 strojů. Část z nich měla být vyrobena jako řada 184 v nákladní verzi jako náhrada stárnoucích šestikoláků řad 181 a 182, menší část z nich měla být opatřena převodem s maximální rychlostí 155 km/h a jako řada 164 se měla uplatnit v rychlíkové dopravě, především jako náhrada strojů řady 150. Z velkých plánů nakonec sešlo, ČD jejich dodávky odmítly a prototypové lokomotivy byly nakonec dokončeny pro zcela jiného zákazníka - Doly Nástup Tušimice, který si nakonec pořídil 4 stroje označené 184.501 až 504. K zajímavé epizodě v provozu této řady došlo ve dnech 18.10. až 1.11.2021, kdy byl stroj 184.502-3 nasazován na vlaky s energetickým uhlím v relaci Třebušice - Řečany nad Labem, kam se v tomto období podíval celkem dvanáctkrát. Na snímku z 22. října 2021 byl zachycen u Kostomlat nad Labem v čele zpátečního vyrovnávkového Nex 66360. Pro úplnost nutno dodat, že další nasazení tohoto stroje na relaci Třebušice - Řečany pokračovalo od prosince 2021.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 22:11.2012
Místo: Velké Svatoňovice

Pestrobarevný podzim pod Jestřebími horami tvořil 22. listopadu 2012 kulisu jizdě spěšného vlaku 1790, vedeného vozem 854.005-6, právě brzdícím do zastánky Velké Svatoňovice.