Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 09.09.2015
Místo: Králíky

Na nádraží v malém a poněkud ospalém městečku Králíky zastavil 9. září 2015 motorový vůz 810.325-1. Tato trošku zastrčená, ale o to krásnější oblast na pomezí Čech a Moravy, zažila nebývalý ruch v letech 1936 až 1938, kdy se Králíky staly sídlem vojenského Ženijního skupinového velitelství III, které v té době řídilo intenzivní výstavbu několika desítek objektů těžkého opevnění a tří dělostřeleckých trzí (Adam, Bouda, Hůrka), díky čemuž se králicko stalo nejlépe opevněnou oblastí našeho pohraničí vůbec. Po přistoupení na Mnichovskou dohodu se tato oblast stává součástí "říše" duní zde exploze děl německé Wermacht, která své zbraně zkoušela právě na zdejších pevnostech. Po válce a odsunu německého obyvatelstva z tohoto kraje, zde opět zaduní exploze, tentokrát už pouze díky výbušninám národního podniku Kovošrot, drancující ze zdejších pevností kvalitní ocel. "Kola světových dějin" se na Kralicku už asi dotočila, ale krásný kraj, plný lesů, pevností a krásné přírody, ten zůstal.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 12.09.2015
Místo: Praha Masarykovo nádraží

V Závodech V. I. Lenina v Plzni byl stroj E499.004 vyroben pod výrobním číslem 3070 v roce 1953. Do depa Praha hlavní nádraží byl dodán 28.ledna 1954, aby krátce na to, 12.2., absolvolal v úseku Praha Vítkov - Praha Vysočany TPZ na napětí 1500V. Následně byl od srpna do prosince 1954 zapůjčen ke zkušebním jízdám do Polska. Do depa Spišská Nová Ves se dostává na sklonku léta 1955 a jeho provoz zde je zahájen absolvováním TBZ na napětí 3.000V, která proběhla 2.9.1955. Od července do září 1961 jezdí ve Valašském Meziříčí, následně je předán do Žiliny a v lednu 1962 se objevuje ve stavu depa Praha střed. Od ledna 1963 jezdí v České Třebové, ale počátkem roku 1964 se do Prahy ještě na tři měsíce vrací. Ke dni 16.5.1977 ji českotřebovské depo předává do Ostravy a ta se jí (vyjma období leden 1979 až prosinec 1980, kdy jezdila v Bohumíně) stává domovem až do května 1995. Tehdy byla do Bohumína předána definitivně. Na snímku z 12.9.2015 projíždí kolem karlínských činžáků s vlakem Os 8603.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.09.2015
Místo: Mosty u Jablunkova zastávka

U zastávky v Mostech u Jablunkova byl 17. září 2015 na postrku soupravy Wapek zachycen šestikolák 182.038-0.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.09.2015
Místo: Mosty u Jablunkova zastávka

Nedlouho po překonání vrcholového bodu trati Bohumín - Čadca, nacházejícího se v tunelu v Jablunkovském průsmyku, byl při výjezdu z Mostů u Jablunkova zastávky zachycen vlak číslo 1003, vedený peršingem 162.118-4.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.09.2015
Místo: Mezno

Nedaleko zastávky Mezno vznikl 28.9.2015 snímek rychlíku 641 "Nežárka", mířícího z Prahy na jih Čech. Ani vlakové "eso" 362.062-2, ani žádná jiná lokomotiva, se na tento původní jednokolejný úsek tratě už nepodívá - k dni 2. dubna 2022 zde byl provoz zastaven a o několik měsíců později převeden na nový dvoukolený úsek Votice - Sudoměřice u Tábora.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.09.2015
Místo: Olbramovice

Ze stanice Olbramovice se 28. září 2015 rozjížděl rychlík číslo 647 "Konopiště", v jehož čele jela už zrychlená, ale do najbrtu doposud nepřebarvená lokomotiva 362.125-7.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.09.2015
Místo: Mezno

Z nadjezdu silnice 1/3 u zastávky Mezno vznikl 28. září 2015 snímek nikterak dlouhého vlaku Pn 65801, vedeného resem 363.517-4. Nic tehdy ještě nenasvědčovalo tomu, jak se toto místo během pár let změní k nepoznání a někdejší jednokolejku zde nahradí nová dvoukolejka, vedená v jiné stopě. Víceméně jediným místem, které obě tratě mají společné, je právě tento podjezd, kterým od roku 2022 podjíždí i nová trať. Ta se ovšem na obou jeho stranách okamžitě stáčí do nové, přeložené trasy.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.10.2015
Místo: Mírovka

Krátce po průjezdu zastávkou Mírovka byla 1.října 2015 vyfotografována ucelenka kotlových vozů, vedená laminátkou 240.045-5.