Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
26.07.2015
Místo:
Brandýs nad Orlicí
Před Brandýsem nad Orlicí vznikl 26. července 2015 snímek lokomotivy 362.001 (ex ES 499.1001). Její barevné provedení evokuje nátěr, v kterém byla v roce 1980 vyrobena. "První eso" ho dostalo v rámci dílenské opravy dokončené na jaře 2015, v rámci které současně proběhlo jeho zrychlení a ke dni vykonání nové TBZ (4.5.2015) také přeznačení z někdejšího označení 363.001 na "zrychlené" 362.001.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
04.08.2015
Místo:
Tomice
Osobní vlaky mezi Táborem a Benešovem u Prahy byly v roce 2015 v režii táborských regionov řady 814, které se o jejich vozbu dělily s lokomotivami řady 363. Ty z osobních vlaků, které řada 363 zde tehdy vozila, byly složeny z dvouvozových souprav, jak dokládá snímek vlaku 8283, brzdícího 4. srpna 2015 do zastávky Tomice. V jeho čele je lokomotiva 363.114-0.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
04.08.2015
Místo:
Bystřice u Benešova
Po přeložce trati mezi někdejším nádražím v Bystřici u Benešova a výhybnou Tomice projíždí 4. srpna 2015 eso 362.077-0 s čele rychlíku 645 "Lužnice".
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
04.08.2015
Místo:
Tomice
Před zastávkou Tomice byla 4. srpna 2015 zachycena lokomotiva 362.132, jenž 4. srpna 2015 vezla mezi Českými Budějovicemi a Prahou vlak R 648 "Malše".
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
04.08.2015
Místo:
Tomice
Ze tmy 252 metrů dlouhého tunelu Tomice II se 4. srpna 2015 vynořilo eso 362.132. Výstavba tohoto tunelu byla zahájena v létě 2009 a do zkušebního provozu byl předán na konci roku 2012. Jeho plánovaná životnost je 100 let.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
04.08.2015
Místo:
Tomice
Jedním z úseků, kde motorové jednotky řady 814 byly nasazovány na výkony "pod dráty", byl úsek Tábor - Benešov u Prahy, kde v čele osobních vlaků nahradily lokomotivy řady 362. Jednou z regionov zde nasazovaných, byla táborská 814.026-1, zachycená 4. srpna 2015 na osobním vlaku číslo 8279 nedaleko Tomic.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
04.08.2015
Místo:
Tomice
Krajinou "České sibiře", v místech někdejší výhybny Tomice, projížděla 4. srpna 2015 regionova 914.082 / 814.082 jakožto osobní vlak číslo 8280. Ta vznikla rekonstrukcí motorového vozu 810.053 a přípojného vozu 010.216 a Českým Drahám byla předána dne 10.9.2009.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
20.08.2015
Místo:
Praha Masarykovo nádraží
V roce 2015 společnost CZ LOKO Česká Třebová pro finského nákladního dopravce Fennia Rail dodala trojici šestinápravových motorových lokomotiv označených DR 1801 až DR 1803. Jednalo se o novostavbu vzniklou na repasovaném hlavním rámu lokomotivy typu T669/ČME-3. Po zmíněné trojici strojů (pro zkoušky v České republice označených dočasně jako 774.711 až 713), následovala v roce 2016 ještě dvojice stejných lokomotiv, inventárních čísel 104 a 105. Na snímku je na Negrelliho viaduktu (v obvodu stanice Praha Masarykovo nádraží) 20. srpna 2015 zachycena lokomotiva 774.711-6 (DR 1801) odjíždějící do Buben jako vlak Lv 90050. Na cestu do dalekého Finska se vydala jen pár dní na to, dne 1. září 2015.