Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 02.07.2015
Místo: Bítovčice

Během výluk, konaných v létě 2015 na trati Břeclav - Znojmo, přistoupilo ČD Cargo přetrasování zátěže do Znojma přes Jihlavu, což si vynutilo zavedení páru nákladních průběžek, vedených zpravidla dvojicí "brejlovců" řady 750. Ostře sledovaným se stal zejména odpolední Pn Jihlava - Znojmo, jenž byl fotitelný na řadě zajímavých míst. Jedním z nich se stalo údolí říčky Jihlavy u Bítovčic, kde bylo 2. července 2015 na vlaku Pn_282741 zastižena dvojče brejlovců 750.103 a 750.163.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.07.2015
Místo: Třebovice v Čechách

Prototypová "Gorila" 350.001 byla 26. července 2015  v čele expresu 124 "Bečva" zachycena před žst. Třebovice v Čechách.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.07.2015
Místo: Bezpráví

Ještě po staré, nezmodernizované trati klikatící se údolím Tiché Orlice, si v pozdním odpoledni 26. července 2015 vyšlapovalo "eso" 362.118. 

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.07.2015
Místo: Bezpráví

V roce 2015 se počet lokomotiv řad 150 / 151 ještě nepřelakovaných do korporátních barev Českých drah už znatelně snižoval. I přesto bylo možno několik posledních zeleno-krémových mohykánů v provozu ještě potkat - jedním z nich byla lokomotiva 150.224-4, zastižená 26. července 2015 s vlakem EC 242 "Košičan" u Bezpráví.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.07.2015
Místo: Brandýs nad Orlicí

K Brandýsu nad Orlicí se horkého letního odpoledne 26. července 2015 blížil vlak EC 222 "Detvan", vedený strojem 151.011-4.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.07.2015
Místo: Brandýs nad Orlicí

Ke stanici Brandýs nad Orlicí se odpoledne horkého 26. července 2015 blížil rychlík číslo 886 "Velehrad", vedený strojem 150.226-9 v první verzi korporátního nátěru Českých Drah.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.07.2015
Místo: Brandýs nad Orlicí

Ke stanici Brandýs nad Labem se 26. července 2015 blížil vlak EC 222 "Detvan", vedený tehdy ještě zelenokrémovým peršingem 162.035-0.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.07.2015
Místo: Brandýs nad Orlicí

Od 19.4.1997 zahájil provoz u dopravce OKD Doprava šestikolák 181.040-7. Ten byl po dvaatřicetiletém provozu u ČSD (ČD) k 14.říjnu 1993 zrušen a v Pars DMN Šumperk následně využíván jako zdroj náhradních dílů pro jiné tam opravované šestikoláky. Zlom nastal v roce 1997, kdy byl opraven a spolu se strojem 181.024 odprodán na ostravsko. Se změnou vlastnické struktury OKDD přešly oba stroje do vlastnictví dopravce Advanced World Transport (AWT) a následně pak pod křídla PKP CARGO International. Snímek zachycující ho 26. července 2015 s vlakem Pn 90822 u Brandýsa nad Orlicí připomíná dobu, kdy jezdil pod křídly AWT, jak také dokládá jeho nátěr.