Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
10.04.2015
Místo:
Bednárec
K zástávce Bednárec stoupalo 10. dubna 2015 s vlakem Pn 168402 "eso" 363.048-0.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
10.04.2015
Místo:
Bednárec
Oblouky pod zastávkou Bednárec se 10. dubna 2015 kroutil R 667 "Vajgar", toho dne vedený plecháčem 242.212-9.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
10.04.2015
Místo:
Počátky - Žirovnice
V únoru 1977 objednalo Federální ministerstvo dopravy ve Škodě Plzeň druhou sérii lokomotiv řady S499.02. Z plecháčů inventárních šísel 231 až 256 převzalo lokomotivní depo Plzeň stroje S499.0231 až 0239. Poslední z nich, dnešní 242.239-2, byla s rychlíkem R 663 "Petr Vok" vyfotografována 10. dubna 2015 u Počátek - Žirovnice.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
10.04.2015
Místo:
Počátky - Žirovnice
Jednou z tratí, kde z jízdního řádu osobních vlaků nezůstal za posledních dvacet let kámen na kameni, je trať Veselí nad Lužnicí - Jihlava. Ještě v devadesátých letech byla projížděna v celém úseku osobními vlaky sestavenými z klasických souprav, vedených českobudějovickými plecháči, či laminátkami. Poté, co objednávku osobních vlaků převzaly Krajské úřady, došlo zde k roztržení vozebních ramen a v úseku Počátky-Žirovnice - Horní Cerekev, ležícím přímo na rozhraní krajů Jihočeského a Vysočina, došlo k výraznému redukci jízdy osobních vlaků, které se omezily jen na několik málo vlaků. V té době, 10. dubna 2015, byl u Počátek-Žirovnice také pořízen snímek motorového vozu 810.210-5, jedoucího jako Os 8384 do Horní Cerekve. Ale doba od té doby pokročila a dnes, v roce 2021, mezi Počátky a Cerekví už osobáčky nejezdí žádné. Situaci v osobní dopravě zachraňují pouze projíždějící rychlíky, objednávané Ministerstvem dopravy na rameni Brno - České Budějovice.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
16.04.2015
Místo:
Dehtín
V roce 2015 byla osobní vozba na trati mezi Plzní a Klatovy ještě plně v režii "plecháčů" řady 242. U Dehtína tak mohl 16. dubna 2015 vzniknout snímek plecháče 242.254-1, mířícího do Klatov se spěšným vlakem číslo 1962.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
16.04.2015
Místo:
Plzeň - Skvrňany
Provoz lokomotiv někdejší řady T478.4 v Plzni začal v roce1978 dodávkou strojů čísel 007-010, v následujícím roce doplněných stroji 015-020. Nasazeny byly především v rychlíkové vozbě na trati do Prahy. V roce 1979 odešla do RD Bratislava lokomotiva č.017, za kterou dorazil stroj čísla 006. Z první (a současně poslední) výrobní série řady T478.4 Plzeň z výroby dostala ještě stroje čísel 027–030 a 057–060. V roce 1986 byly stroje 008 a 020 předány LD Č.Budějovice a po dokončení elektrizace tratě Plzeň-Praha (1987) "výprodej" plzeňských čtyřek dál pokračoval - lokomotivy 015, 016, 018 a 019 byly předány do Zdic, 007, 009 a 030 do Tábora a 010 do Zvolena. Lokomotiva inventárního čísla 006 jezdila nějaký čas v Chebu, odkud se vrátila v roce 1992, stejně jako stroje číslel 015 a 019, navrátivší se z Tábora. Takto vypadala úvodní a asi najzajímavější fáze provozu plzeňských "čtyřek". Snímkem pořízeným ve Skvrňanech 16.4.2015 si připomeňme jednu z nich, stroj 754.058-6, na vlaku 7414.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
16.04.2015
Místo:
Dehtín
Mezi Švihovem a zastávkou Dehtín vznikl 16. dubna 2015 snímek osobního vlaku 7514, vedeného "plecháčem" 242.249-1. Nepřehlédnutelnou dominantou snímku je v jeho pravé části vrch Běleč, dosahující nadmořské výšky 712 metrů.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
16.04.2015
Místo:
Plzeň-Skvrňany
Mezi zastávkou Plzeň-Skvrňany a stanicí Vejprnice byl 16. dubna 2015 vyfotografován plzeňský brejlovec 754.066-9, nasazený na osobní vlak 7412 do Domažlic. Právě domažlická trať byla v devadesátých létech velkým působištěm plzeňských brejlovců jak v osobní, tak i v nákladní dopravě. Řada 754 zde vozila nejenom množství osobních vlaků, tehdy ještě v klasických soupravách celodenně spojujících Plzeň a Domažlice, ale ve dvojicích se zde vyskytovala dokonce i v čele vlaků kategorie EuroCity.