Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 13.01.2015
Místo: Kadaň-Prunéřov

"Asynchron" 184 502-3 projížděl 13. ledna 2015 po trati Severočeských dolů nedaleko Kadaně. Souprava Wapek, které veze, byla vyložena v elektrárně Prunéřov a míří k další nakládce uhlím z dolu Nástup.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.01.2015
Místo: Čelákovice

V ještě nezmodernizované stanici Čelákovice vyčkávala večer 19.1.2015 na vlaku Os 19430 krabička 809 657-0 na čas svého odjezdu.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 02.02.2015
Místo: Praha Masarykovo n.

Píše se datum 2.2.2015 a na třetí koleji pražského Masarykova nádraží stojí k odjezdu připravena elektrická jednotka řady 451 v čele s vozem inventárního čísla 025.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 02.02.2015
Místo: Praha Masarykovo n.

Ze současných lokomotiv Českých drah má jednu z nejzajímavějších provozních historii "bastard" 371.201-5.  Právě on byl 8. 4. 1988 dodán do depa Dresden-Friedrichstadt pod označením 230.001, jako prototyp pro DR zcela nové řady. Po spojení německých železnic byl k 1.1.1993 přečíslován na DB 180.001 a následně i upraven pro nejvyšší rychlost 160 km/h - ze Škody Plzeň se po této rekonstrukci vrátil 17. 6. 1994. Poškození české lokomotivy 372.006 v Dráždanech, ke kterému došlo 9. července 2001, bylo pro jeho budoucnost zcela nečekaným zlomem - ke dni 19.9.2003 byl vyřazen ze stavu DB a předán Českým Drahám jako odškodnění za poškození 372.006. Po provedení všech nutných úprav a schválení k provozu Drážním úřadem ČR, byl ke dni 1.3.2004 přeznačen na 371.201 ČD. A jako takový byl 2. února 2015 zachycen na podvečerní pražské Masaryčce, jen okamžik před odjezdem s vlakem R 678.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 6.2.2015
Místo: Mstětice

Dvojice elektrických jednotek řady 471, jedoucích jako vlak Os 5831, mířila dne 6. února 2015 od stanice Mstětice do sousedních Čelákovic.
Nejblíže k objektivu fotoaparátu je řídící vůz 971.017-9.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.02.2015
Místo: Kadaň DNT

Na souběhu neveřejné důlní tratě Tušimice - Prunéřov (patřící Severočeským dolům) a veřejné železniční tratě spojující stanice Kadaň-Prunéřov a Kadaň (patřící do sítě Správy železnic), byl 26. února 2015 zachycen důlní šestikolák 184.501-5, navážející práznou soupravu k nakládce do Tušimic. Místo pořízení snímku se od té doby značně změnilo - trať Správy železnic prodělala elektrifikaci a navíc přímo na tomto místě na trati SŽ vznikla zastávka Kadaň-Bystřice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.02.2015
Místo: Kadaň-Prunéřov

Na pozadí 200 a 300 metrů vysokých komínů elektráren "Prunéřov I" a "Prunéřov II", se 26. února 2015 ke Kadani v čele soupravy prázdných důlních wapek blížil šestikolák 184 504-9.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.02.2015
Místo: Kadaň

O titul "Nejvyšší komín v ČR" se dělí dvojice komínů typu GUM300/6, postavených v tepelných elektrárnách Chvaletice a Prunéřov II. Jedná se o stavby z monolitického betonu, vybudované v letech 1977 (Chvaletice) a 1981 (Prunéřov). Tato dvojice komínů se mezi nejvyššími stavbami v ČR dělí o čtvrtou příčku. Vyšší už jsou pouze vysílače Kojál (339,5 m.), Krašov (347,5 m.) a Liblice B (355 m.). Ve všech třech případech se ale jedná o kotvené stavby, narozdíl od obou komínů, které jsou stavbami betonovými. Na snímku ze 26. února 2015 je na snímku pořízeném nedaleko Kadaně zachycen ve společnosti prunéřovského komínu GUM300/6 šestikolák 184 504-9.