Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.09.2014
Místo: Bezpráví

V rámci reklamní kampaně společnosti ČEZ byla do reklamních laků v druhé polovině roku 2006 natřena pětice lokomotiv Českých Drah. Kromě dvojice "Peršingů" 163.030 a 093 a dvojice "Es" 363.019 a 021 dostala reklamní kabát také lokomotiva 151 019-7 DKV Praha. Ta byla 18.9.2014 zachycena zachycena v čele vlaku EC 148 "Leoš Janáček" nedaleko zastávky Bezpráví.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.09.2014
Místo: Bezpráví

Ve čtvrtek 29. června 1978 převzaly ČSD od Škody Plzeň prvních pět vyrobených lokomotiv řady E499.2. Byl mezi nimi i stroj inventárního čísla 002, který svou TBZ obsolvoval až o měsíc později, v pátek 28.7.1978. Tento stroj byl o více než 36 let později, 18. září 2014, zachycen nedaleko zastávky Bezpráví v čele R 889 "Bouzov".

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.09.2014
Místo: Havlíčkův Brod

Slunečného 29. září 2014 se na podzimním sluníčku v havlíčkobrodském depu vyhříval kocour 742.043-3. Ve skutečnosti se nad tímto strojem v té době už řádně stahovala mračna, protože v roce 2014 na traťové výkony už vůbec nevyjížděl a za dva týdny po pořízení tohoto snímku, byl k 15.10.2014 zrušen.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 13.10.2014
Místo: Komořany

Dodávky druhé série lokomotiv továrního typu Škoda 27E ze Škody Plzeň byly zahájeny v březnu 1989, kdy byly na Mostecko dodávány stroje stroje evidenčních čísel 699 až 718 (všechny v lehčím provedení o hmotnosti 155 tun), doplněné v létě roku 1989 ještě pěticí strojů těžšího provedení (hmotnost 165 tun), evidenčních čísel 719 -723. Na snímku pořízeném 13. října 2014 v komořanském depu Mostecké uhelné je zachycena dvojice tehdy už neprovozovaných "krokodýlů" čísel 699 a 700. Zatímco lokomotiva čísla 699 byla později sešrotována, na stroj evidenčního čísla 700, současně také nesoucí výrobní číslo Škoda 8500, se usmálo štěstí, a od 19. prosince 2018 je k vidění jako exponát v Podkrušnohorském technickém muzeu v Kopistech u Mostu.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 13.10.2014
Místo: Komořany

Z nadjezdu silnice 1. třídy číslo 13 nedaleko Komořan na Mostecku vznikl snímek lokomotivy Škoda 27E evidenčního čísla 708, sunoucí prázdnou soupravu vozů k nakládce násypky dolu ČSA. Snímek je současně také připomínkou toho, jak složitě se fotografie těchto lokomotiv na mostecku dají pořizovat, neboť nedlouho po pořízení snímku dorazilo vozidlo Lada Niva nejmenované bezpečnostní agentury s dvojicí uvědomělých úderníků, s bojovým úkolem obklíčení, perlustrace a následného vykázání fotografa z nadjezdu silnice I/13, a to i přesto, že fotografování probíhalo na veřejně přístupném místě.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.10.2014
Místo: Třebušice

Jedním ze čmeláků. které se vyskytovaly na kolejové síti Mostecké uhelné, byl stroj 770.516-3, jezdící zde pod místním evidenčním číslem 239. Vyroben byl v ČKD Praha s výrobním číslem 11602. V roce 2014, kdy vznikla jeho fotografie na známém, dnes už ovšem nepřístupném souběhu silnice a důlní tratě u Vršan, se jeho služba pomalu chýlila ke konci. Už v roce 2019 bylo jeho torzo k vidění v České Třebové s určením jako základ pro rekonstrukci na lokomotivu typové řady "EffiShunter 1600" pro železárny v ukrajinském městě Krivoj Rog.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.10.2014
Místo: Třebušice

Od roku 1989 je na mostecku v provozu krokodýl 27 E2 výrobního čísla 8505, v číslovacím systému Mostecké uhelné zařazený pod evidenčním číslem 705. Poblíž souběhu důlní tratě a dnes už uzavřené silnice z Třebušic na Hrabák byl 14. listopadu 2014 zachycen vzápětí po té, co z Třebušic vykonal postrk ložené soupravy, vezené zdejší šachťáckou lokomotivou 721.556.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 15.10.2014
Místo: Vintířov

Nejmenší obsah síry ze všech hnědouhelných těžebních lokalit v ČR vykazovalo uhlí těžené ve velkolomu Jiří na Sokolovsku, díky čemuž až do roku 2010 bylo využíváno k briketování. V současné době je velkolom Jiří už propojen s bývalým velkolomem Družba a těžba uhlí zde probíhá v jeho západní části, přiléhající k obcím Lomnice a Svatava. V této oblasti bylo v minulosti několik hlubinných dolů, povrchovým způsobem zde dnes dochází k přetěžování zdejšího ložiska. Na snímku pořízeném 15. října 2014 odklizová lokomotiva Škoda 27E evidenčního čísla 258 odváží z Jiřího další várku místního uhlí do elektrárny Vřesová, nacházející se zhruba 3 kilometry severně od velkolomu Jiří.