Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
21.05.2014
Místo:
Ústí nad Labem západ
Na ústeckém západním nádraží bylo 21. května 2014 objektivem fotoaparátu Daniela Pavlíčka zachyceno "lego" 704.008-2.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
21.05.2014
Místo:
Těchlovice
Motorový vůz 810.116-4 bychom na našich kolejích hledali už marně. Stejně jako jiné vozy této řady, i on podstoupil reinkarnaci do motorové jednotky řady 814 "Regionova". Ovšem narozdíl od jiných, tento vůz si i po své rekonstrukci svoje původní inventární číslo udržel, neboť z něj vznikla Regionova stejného inventárního čísla jako bylo to jeho původní - 814.116-0. V této podobě byl zachycen 21. května 2014 v labském údolí nedaleko Těchlovic, při jízdě s osobním vlakem Os 6469 z Děčína do Ústí nad Labem-Střekova.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.05.2014
Místo:
Kuřim
V čele rychlíku 975, nesoucího název "Barbora", byla u Kuřimi 22.května 2014 zachycena jedna z někdejších reklamních lokomotiv Českých drah, lokomotiva 362.019-2. Ta se v září roku 2006 stala jednou z pěti lokomotiv opatřených reklamním nátěrem skupiny ČEZ. Kromě ní se do oranžovo-šedých barev ČEZu oděly ještě lokomotivy 363.021, 163.030, 163.093 a 151.019, přičemž počet blesků na bočnicích jednotlivých lokomotiv byl rozdílný. Zbývá ještě dodat že lokomotiva 362.019 o svůj reklamní nátěr přišla počátkem roku 2016, kdy byla přelakována do korporátního nátěru Českých drah.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.05.2014
Místo:
Kuřim
Mezi květnem a srpnem 1975 dodala Škoda Plzeň třicítku lokomotiv továrního typu 73E1. Dostaly označení řadou S499.02 a do provozu je ČSD všechny zařadily v Lokomotivním depu Plzeň. Jak šel čas, z Plzně se některé z těchto lokomotiv postupně rozutíkaly do jiných dep a díky tomu také mohl odpoledne 22.května 2014 u Kuřimi vzniknout snímek stroje 242.223-6, hoblující v té době tratě na jižní Moravě a na Vysočině pod křídly depa Brno.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.05.2014
Místo:
Čebín
Nedaleko Čebína byl 22. května 2014 zachycen "plecháč" 242.260-8, mířící s osobním vlakem 4619 do Brna. Vlak právě míjí pozůstatky nedostavěné německé dálnice A88, která přes východní Čechu a Moravu měla spojit Vídeň s Vratislaví. Tato stavba, spojující dvě oblasti Německa nejkratší trasou přes území Protektorátu Čechy a Morava, začala být budována v dubnu 1939. Od území protektorátu měla být celně oddělena, na všech nájezdech na výjezdech měli být zřízené celnice, dálnice samotná měla být německým územím a provoz mezi Vratislavem a Vídní měl probíhat ve vnitroněmeckém celním režimu. Zůstalo ovšem pouze u plánů, v důsledku ekonomických potíží německé válečné ekonomiky byla její výstavba v dubnu 1942 zastavena, ale její nedokončené pozůstatky se na Moravě zachovaly dodnes.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.05.2014
Místo:
Kuřim
V roce 2014 se příměstská osobní doprava kolem Brna "plecháči" jen hemžila. Jednou z těchto lokomotiv, dennodenně najíždějících stovky kilometrů kolem jihomoravské metropole, byla i lokomotiva 242.260-8, vyfotografovaná 22. května 2014 u Kuřimi.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.05.2014
Místo:
Kuřim
Reklamní "Poštovní spořitelna" míří v čele rychlíku číslo 978 "Lipnice" do Prahy. Snímek "esa" 362.119-0 vznikl 22. května 2014 nedaleko Kuřimi.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.05.2014
Místo:
Kuřim
Krásného čtvrtečního odpoledne 22. května 2014 se na trati mezi Brnem a Tišnovem konala každodenní odpolední "přehlídka" lokomotiv řady 242, nasazovaných do příměstské dopravy v okolí Brna. Jedním z nich byl i "plecháč" 242.229-3, zachycený s vlakem Os 4602 u Kuřimi.