Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 13.06.2013
Místo: Tomice

Za zastávky Tomice se v podvečer 13. června 2013 rozjíždí osobní vlak 8283 Benešov u Prahy - Tábor, vedený Regionovou 814.012-1.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 13.06.2013
Místo: Chotoviny

Ze stanice Chotoviny odjíždí 13.června 2013 do Sudoměřic u Tábora po původní jednokolejné trati táborská Regionova 914.012-0 / 814.012-1, jedoucí jako osobní vlak 8270 z Tábora do Benešova u Prahy. Tato trať byla opuštěna v roce 2015, kdy byla mezi Chovinami a Sudoměřicemi zprovozněna nová koridorová přeložka, zkracující tento mezistaniční úsek o 448 metrů a obsahující kromě 450 metrů dlouhé mostní estakády před dálnici D3 ještě také 430 metrů dlouhý tunel. Zajímavostí je, že k dílčímu přeložení části původního úseku došlo v blízkosti obce Moraveč už v druhé polovině osmdesátých let, a to z důvodu zrušení úrovňového křížení železniční tratě se silnicí E55, dnešní I/3.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.07.2013
Místo: Stašov

Na pozadí kopců Křivoklátské vrchoviny stoupá od Zdic ke Stašovu expres Ex 352 "Fanz Kavka". V čele jeho pestrobarevné soupravy stanula 14. července 2013 reklamka 362.086-1.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.07.2013
Místo: Zdice

Táhlé stoupání ze Zdic k Hořovicím zdolávalo 14. července 2013 s vlakem R 756 "eso" 362.131-5.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.07.2013
Místo: Depo Zdice

V bývalém lokomotivním depu ve Zdicích, byla 14.července 2013 vyfotografovaná zajímavá dvojice lokomotiv. Zatímco menší stroj 702 581-0, pyšnící se na boku boudy typyckou modrou pětiúhelníkovou cedulí "Lokomotivní depo Zdice" se do zbírek zdejšího železničního muzea dostal v roce 2008 z keramičky v Horní Bříze, větší stroj, mazutka 555.3221, má zajímavější historii. Vyrobena byla v roce 1943 pod výrobním číslem 16500 ve vídeňské lokomotivce ve Floridsdorfu jako DR 52 7047. Po válce se dostala jako trofejní do SSSR, aby byla ke dni 22.10.1962 zakoupena k ČSD a označena 555.0221. Její další provozní kapitola se začala psát v roce 1964. kdy byla rekonstruována na mazutové vytápění a současně přeznačena na 555.3221. Jako mazutová jezdila jen necelých osm let, když byla k 4.4.1972 zrušena a převedena na vytápěcí kotel K 521. Jako "káčko" dosloužila v roce 1978 a následně byla prodána do kovošrotu Česká Lípa kde přežila až do roku 1994, kdy byla vykoupena. Ve Zdicích je od roku 2013.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.07.2013
Místo: Bítovčice

V lokomotivě 750.285-9 má svůj původ zmodernizovaný brejlovec 750.710-6, jezdící od svého dokončení v létě 2011 pod křídly DKV Brno. Snímek pořízený v odpoledních hodinách 23. července 2013 ho zobrazuje v čele R 668 "Bezdrev" jen chvíli po průjezdu zastávkou Bítovčice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.07.2013
Místo: Luka nad Jihlavou

Světelnou předvěst stanice Luka nad Jihlavou míjel 23. července 2013 rychlík 667 "Petr Vok", který v úseku Jihlava - Brno toho dne vezl brejlovec 750 710-6.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.07.2013
Místo: Bítovčice

Poměrně pestrou minulost za sebou má dnešní lokomotiva 750.712-2. Byla původně vyrobena v ČKD jako prototypová T478.4002, aby po dílčích úpravách byla přeznačena na T478.4202 a po roce 1988 na 754.202-0. Ovšem už v devadesátých letech se z ní stala 750.410-3 a jako taková pak byla přistavena k rekonstrukci na řadu 750.7. Díky tomu se z ní na podzim roku 2011 stala lokomotiva 750.712-2 a jako taková je také zachycena  na snímku pořízeném 23. července 2013, kterak u Bítovčic projížděla v čele R 669 "Bezdrev".