Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
23.03.2006
Místo:
Praha-Libeň
Na odjezdu ze stanice Praha-Libeň byla 23.3.2006 zastižena "uhelka" 122.018-5, právě opuštějící kolejiště zdejšího ranžíru a mířícím se svým nákladním vlakem na jednokolejku do Prahy Malešic.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
23.03.2006
Místo:
Úvaly
Dodávky osmnácti sériových lokomotiv typu Škoda 55E1 pro ČSD probíhaly od 29.9. do 29.11.1975, kdy byly ve Škodě Plzeň převzaty poslední dva stroje inventárních čísel 019 a 020. Ještě následné TBZ absolvovaly oba tyto stroje ve stejných dnech - 11.12.1975 na systému stejnosměrném a 4.1.1976 na systému střídavém, do následného ostrého provozu vyrazily pak už každý sám. Po více jak 30-ti letech od svého zařazení do provozu byla 23.března 2006 u Úval zachycena v čele vlaku EC 279 "Jaroslav Hašek" lokomotiva 350.020-4.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
01.04.2006
Místo:
Praha-Bubny
Rok 2023 byl přelomovým v historii železniční stanice Praha- Bubny. Po mnoha letech odkladů došlo k zahájení její radikální modernizace a přestavby, znamenající zánik bubenského nádraží v podobě, jaké jsme ho po celou dobu existence znali. Přitom právě toto nádraží patřilo k významným vlakotvorným stanicím pražského uzlu, stejně tak i zdejší výtopna, kam v době parní trakce zajížděla na zbrojení a provozní ošetření "vysoká kola" ze sousední Masaryčky, rozhodně nepatřila k provozně druhořadým depům. Časy se ovšem mění a s ním se mění i bubenské nádraží. Budovy bývalé výtopny buštěhradské dráhy, viditelné u pravého okraje snímku, byly mezi prvními, co šly v rámci přestavby stanice počátkem roku 2023 k zemi. Na snímku pořízeném v sobotu 1. dubna 2006 se z 13. koleje rozjíždí hydra 854.034-6 s osobním vlakem 2509, z dnes už asi nezjistitelných důvodů mimořádně sestaveného z dvojice přívěsných vozů řady 010.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
07.04.2006
Místo:
Koleč
Mezi zákolanskou zastávkou a bývalou stanicí Koleč, bylo 7. dubna 2006 zachyceno dvojče kralupských zamračených 751.066 a 751.147, odvážející ze Středokluk soupravu cisteren po vykládce leteckého paliva.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
07.04.2006
Místo:
Jeneč
Kalendář na zdi hlásal datum 7.dubna 2006 a ručičky hodinek líně lezly na tři čtvrtě na jednu, když ve stanici Jeneč proběhlo pravidelné křižování vlaku kladenského osobáku 9828 s rakovnickým spěšňákem z číslo 1893, vedeného vozem 854.032-0.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
07.04.2006
Místo:
Chlumín
Dlouhé roky patřil ke koloritu tratě Kralupy - Neratovice dopolední Pn 65433, turnusově dopravovaný některou z kralupských zamračených řady 751. Předjarního 7. dubna 2006 v jeho čele do Neratovic vyrazila "leštěnka" 751.217-1, zachycená ze stromu nedaleko zastávky Chlumín.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
14.04.2006
Místo:
Sliač-kúpele
Za stanicí Sliač-kúpele byla 14.dubna 2006 zachycena jedna z perel zvolenského depa, lokomotiva 754.054-5, kterak v čele vlaku Ex 141 "Detvan" uhání do cílového Zvolena.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
15.04.2006
Místo:
Zvolen os.st.
Pod zvolenským zámkom (známějším také pod poněkud nepřesným označením "zvolenský hrad") byl 15. dubna 2006 na odjezdu ze Zvolena s rychlíkem 811 "Horehronec" zachycen brejlovec 754.010-7. Ten je sice po většinu svého provozního života kmenovým zvolenským strojem, přesto jeho první roky provozu jsou spjaty nikoliv se Slovenskem, ale s tratí Plzeň - Praha, na které jako původně plzeňský stroj najížděl své první tisíce kilometrů.