Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
31.03.2012
Místo:
Včelnička
Ke Včelničce se 31.3.2012 blížila s vlakem Os 210 jindřichohradecká 705.918-1.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
27.04.2012
Místo:
Hájek
V první verzi nátěru Najbrt nalakované eso 363.117-3 stoupalo 27. dubna 2012 s rychlíkem 608 "Svatava" k Hájku. Tato verze byla původním provedemím firemního nátěru Českých drah a protože bylo poměrně záhy modifikována, dostala se jen na omezený počet lokomotiv. Jejich počet se postupně snižoval a zdá se, že v roce 2019 této barevné variantě už zvoní hrana, neboť momentálně se u řady 362 vyskytuje už jen na posledních dvou strojích - 362.112-5 a 362.126-5.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
27.04.2012
Místo:
Hájek
K vrcholové stanici Hájek se blížil jarního 27. dubna 2012 "eso" 363.066-2. Vlaku Pn 67613 ten den vévodila zásilka klubek ocelového drátu, ložených na vozes řady Res (Na). Ty byly k ČSD dodávány v letech 1977 až 1983 z Rumunské vagonky v Aradu, a následně v létech 1983 - 1987 z československé Vagónky v Popradu.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
25.05.2012
Místo:
Bechyně
V letech 1926 - 1928 byl přes řeku Lužnici na okraji města Bechyně vybudován obloukový železobetonový most pro smíšený silniční a železniční provoz. Most, jehož celková délka je 190,5 metru, šířka 8,9 metru a jehož hlavní oblouk má rozpětí 90 m a vzepětí 38 m, do provozu byl uveden 28. října 1928 u příležitosti 10. výročí vzniku republiky, převádí přes řeku Lužnici nejen silnici číslo 122, ale také železní trať Tábor - Bechyně. Ovšem za více než 90 let železničního provozu se železniční vozidla po něm jezdící, dost změnila. V roce 2012, kdy mezi dopravnou Slapy a Táborem probíhala nepřetržitá výluka a "bechyňka" tak byla odříznuta od ostatní železniční sítě. Za výlukou tak zůstaly zavřené dvě táborské žehličky řady 113, které se zde v provozu střídaly. Na mostě nad Lužnicí v Bechyni tak mohl být 25.5.2012 vyfotografován výlukový vlak Os 38413, vedený žehličkou 113.003-8.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
26.05.2012
Místo:
Kralupy nad Vltavou
Před bývalým depem v Kralupech nad Vltavou se 26. května 2012 setkaly dva stroje řady řady 742, které od sebe ovšem dělí osm let a více než tři stovky vyrobených lokomotiv tohoto typu. Zatímco starší stroj 742.083 byl vyroben v rámci druhé výrobní série řady T466.2 v roce 1978 a svůj provoz začal v LD Ostrava, vpravo stojící lokomotiva 742.442-7 dodána v roce 1986, kdy probíhala výroba poslední, deváté výrobní série řady T466.2. Dodána byla do LD České Budějovice a známa je především z působení v PLD Tábor.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
15.06.2012
Místo:
Bechyňská Smoleč
Kolem vesničky Bechyňská Smoleč projížděla 15. června 2012 s osobním vlakem Os 28412 žehlička 113.003-8. Ta ho vezla v úseku Slapy - Bechyně, zatímco z Tábora do Slap byla, z důvodu právě probíhající rekonstrukce železničního mostu nad Budějovickou ulicí v Táboře, zavedena náhradní autobusová doprava.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
05.07.2012
Místo:
Kralupy nad Vltavou
"Kůlnička pro mašinky" v Kralupech nad Vltavou tvořila 5. července 2012 kulisu odpočinku dvojice zamračených 751.223-9 a 751.031-6, nasazovaných v té době na výkony na okolních tratích.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
24.07.2012
Místo:
Plzeň hl.n.
Někdejší lokomotiva S499.0220 byla vyrobena ve Škodě Plzeň v rámci třicetikusové série lokomotiv typu 73E1, které mezi srpnem a květnem 1975 zamířily pod označením S 499.0201 až 0230 do depa Plzeň. Na snímku z 24. července 2012 je stroj 242.220-2 zachycený ve stanici Plzeň hlavní nádraží.