Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
25.05.2012
Místo:
Bechyně
V letech 1926 - 1928 byl přes řeku Lužnici na okraji města Bechyně vybudován obloukový železobetonový most pro smíšený silniční a železniční provoz. Most, jehož celková délka je 190,5 metru, šířka 8,9 metru a jehož hlavní oblouk má rozpětí 90 m a vzepětí 38 m, do provozu byl uveden 28. října 1928 u příležitosti 10. výročí vzniku republiky, převádí přes řeku Lužnici nejen silnici číslo 122, ale také železní trať Tábor - Bechyně. Ovšem za více než 90 let železničního provozu se železniční vozidla po něm jezdící, dost změnila. V roce 2012, kdy mezi dopravnou Slapy a Táborem probíhala nepřetržitá výluka a "bechyňka" tak byla odříznuta od ostatní železniční sítě. Za výlukou tak zůstaly zavřené dvě táborské žehličky řady 113, které se zde v provozu střídaly. Na mostě nad Lužnicí v Bechyni tak mohl být 25.5.2012 vyfotografován výlukový vlak Os 38413, vedený žehličkou 113.003-8.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
26.05.2012
Místo:
Kralupy nad Vltavou
Před bývalým depem v Kralupech nad Vltavou se 26. května 2012 setkaly dva stroje řady řady 742, které od sebe ovšem dělí osm let a více než tři stovky vyrobených lokomotiv tohoto typu. Zatímco starší stroj 742.083 byl vyroben v rámci druhé výrobní série řady T466.2 v roce 1978 a svůj provoz začal v LD Ostrava, vpravo stojící lokomotiva 742.442-7 dodána v roce 1986, kdy probíhala výroba poslední, deváté výrobní série řady T466.2. Dodána byla do LD České Budějovice a známa je především z působení v PLD Tábor.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
15.06.2012
Místo:
Bechyňská Smoleč
Kolem vesničky Bechyňská Smoleč projížděla 15. června 2012 s osobním vlakem Os 28412 žehlička 113.003-8. Ta ho vezla v úseku Slapy - Bechyně, zatímco z Tábora do Slap byla, z důvodu právě probíhající rekonstrukce železničního mostu nad Budějovickou ulicí v Táboře, zavedena náhradní autobusová doprava.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
05.07.2012
Místo:
Kralupy nad Vltavou
"Kůlnička pro mašinky" v Kralupech nad Vltavou tvořila 5. července 2012 kulisu odpočinku dvojice zamračených 751.223-9 a 751.031-6, nasazovaných v té době na výkony na okolních tratích.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
24.07.2012
Místo:
Plzeň hl.n.
Někdejší lokomotiva S499.0220 byla vyrobena ve Škodě Plzeň v rámci třicetikusové série lokomotiv typu 73E1, které mezi srpnem a květnem 1975 zamířily pod označením S 499.0201 až 0230 do depa Plzeň. Na snímku z 24. července 2012 je stroj 242.220-2 zachycený ve stanici Plzeň hlavní nádraží.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
01.08.2012
Místo:
Jince
Mezi zalesněnými kopci Brd, lemujícími údolí říčky Litavky, stoupal 1. srpna 2012 v mezistaničním úseku Jince - Bratkovice s vlakem R 1252 tehdy vršovický brejlovec 750.702-3.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
08.08.2012
Místo:
Nelahozeves zámek
Nelahozevesskou zastávkou projíždí 8. srpna 2012 reklamka 380.011, vezoucí R 615 "Salubia" v úseku mezi Ústím nad Labem a Prahou.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
17.08.2012
Místo:
Horní Nerestce
K zastávce Horní Nerestce se 17.8.2012 blížíl v té době ještě vršovický brejlovec 750.702-3, ukrajující své kilometry v čele vlaku R 1253 mezi Českými Budějovicemi a Prahou.