Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
01.09.2011
Místo:
Stružnice
Pod výrobním číslem 9248 byl v ČKD Praha v roce 1975 vyroben brejlovec T478.3252. K ČSD byl převzat 16. června 1975 a do provozu zařazen v LD České Budějovice. O více než 36 let později, 1. září 2011, byl už jako 750.252-9 zachycen s podvečerním nákladem nedaleko Stružnice.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
06.09.2011
Místo:
Benešov u Prahy
Ke stanici Benešov u Prahy se 6. září 2011 blížil vlak Os 2527, tvořený elektrickou jednotkou 451.095-4+451.096-2. Ta byla pod výrobním číslem 67766 dodána 30. března 1968 do RD Košice, kde byla po technicko-bezpečnostní zkoušce vykonané 9. dubna 1968 zařazena do pravidelného provozu.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
16.09.2011
Místo:
Kralupy nad Vltavou předměstí
V pondělí 21.3. 2022 se pro lokomotivy řady 714 zcela nenápadně uzavřela další kapitola jejich provozu, když toho dne naposledy stroj této řady stanul v čele spěšného vlaku spojujícího Prahu a Louny. Do čela tohoto spoje, v roce 2022 jezdícíhp pod číslem 1494, se jako poslední postavil stroj 714.227, který ho dopravil kvůli výluce zkrácené trase z Prahy do Slaného. Druhý den ráno na obratovém Sp 1495 se 714.227 už vezl pouze na postrku, když v jeho čele jel motorový vůz 854.010. Ukončením provozu řady 714 na někdejší "Luně" se traťové výkony řady těchto lokomotiv smrskly už pouze na cyklovlaky Praha-Slaný a Děčín-Mikulášovice, jezdící pouze o víkendech, a v pracovní dny na tři páry osobních vlaků mezi Opavou a Hlučínem. Připomínkou provozu řady 714 na bývalé "Luně" tak je tento snímek, zachycující 16. září 2011 u Kralup nad Vltavou předměstí lokomotivu 714.228-4 v čele odpoledního vlaku Sp 1710, jezdícího navíc v té době v dočasně zde provozované sestavě tří vozů řady 050 (ex Bmx).
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
25.09.2011
Místo:
Zákolany
Zcela zásadním okamžikem, pro někdejší zamračenou T478.2006 bylo v červnu roku 1973 její předání z depa Zdice do LD České Budějovice, kde doplnila sesterské stroje inventárních čísel 2003 - 2005, 2007 a 2008. Už na přelomu zimy a jara 1973/1974 prošla tato skupinka zamračených rekonstrukcí, spočívající v dosazení parních generátorů PG 500, vyzískaných tehdy z lokomotiv T444.1 s jejich následným přeznačením na T478.1231 až 236. Na snímku, pořízeném 25. září 2011 je zachycena jedna z nich, stroj inventárního čísla 236, v čele vlaku Mn 85431 z Kralup do Kladna, zachycený nedaleko Zákolan.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
26.09.2011
Místo:
Praha-Bubeneč
Během "babího léta" roku 2011, přesněji řečeno 26. září, se ke stanici Praha-Bubeneč s rychlíkem R 779 "Milešovka" blížil "peršing" 162.020-2.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
30.09.2011
Místo:
Krahulov
Pryč jsou doby, kdy se v čele rychlíku "Junák" vyskytovaly nejen táborské trojky řady 753, ale i táborské čtyřky řady 754. Ty dnes už ostatně ani "táborské" nejsou... Ale i brněnské čtyřky bychom v turnusové službě v úseku přes Vysočinu na tomto rychlíku, hledali marně. A tak dnes, v době turnusových "katrů" řady 750.7 si doby, kdy, v jeho čele duněly klasické dvanáctiválce z ČKD, připomeňme tímto snímkem rychlíku 669 "Junák", pořízeném 30. září 2011 před Krahulovem, v čele s tehdy brněnskou 754.066-9.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
03.10.2011
Místo:
Praha hl.n.
Počátky svého provozu po návratu zpět do České republiky stroj 162.112-7 absolvoval ještě v nátěru svého předešlého italského provozovatele. V něm byl zachycen 3. října 2011 v okamžiku, kdy v čele vlaku IC 1010 "Regiojet" opouští jeden z tunelů pod Vítkovem a vjíždí na pražské Hlavní nádraží.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
17.10.2011
Místo:
Lipová Lázně
Zamračená 751.141 stoupá 17. října 2011 s vlakem Mn 83232 z Lipové Lázně do Hanušovic. Se solidní zátěží čtrnácti vozů jí za mohutných oblaků kouře na postrku pomáhala zamráča o sto inventárních čísel nižší, 751.041.