Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.04.2010
Místo:
Podlešín
Ke stanici Podlešín se 22. dubna 2010 se, po jinak jen málo pojížděné trati od Středokluk, blížíla ten den už druhá várka vápenců Pn 65684 z Nučic do Kadaně, v čele s dvojčetem brejlovců 753.756-6+753.757-4.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
29.04.2010
Místo:
Těchlovice
Vojenský transport zavedený jako Rn 66103 se 29. dubna 2010 kroutil po trati vedoucím labským údolím nedaleko Těchlovic, s "uhelkou" 122.051-6 v čele.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
08.06.2010
Místo:
Roztoky-Žalov
Trať z Prahy do Kralup, klikatící se vltavským údolím, byla dlouhé roky působištěm příměstských elektrických jednotek řady 451. Na snímku pořízeném nedaleko zastávky Roztoky-Žalov je v čele osobního vlaku číslo 9636 zachycena jednotka 451.052-5. V kalendáři se psal datum 8. června 2010 a tehdy už více jak čtyřicetileté jednotky zde stále ještě patřily ke každodennímu koloritu.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
08.06.2010
Místo:
Srbsko
Eso 363.080-3 se 8. června 2010 blížilo s rychlíkem číslo 755 k zastávce Srbsko. V té době mu zbývalo ještě rok a půl provozu v původním provedení, protože v listopadu 2011 bylo "zrychleno" a přeznačeno na 362.080.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
23.06.2010
Místo:
Babice nad Svitavou
Obrovský kus práce v příměstské dopravě okolo Brna, odvedly sice pomalu, ale nenávratně stárnoucí jednotky řady 560. Jedna z nich, vedená vozem 560.007-7, byla zachycena 23. června 2010 na vlaku Os 4719, při výjezdu z jednoho z tunelů u Babic nad Svitavou.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
28.06.2010
Místo:
Mladkov
Na tehdy ještě svém turnusovém výkonu v traťové službě v osobní dopravě mezi Ústím nad Orlicí a Lichkovem, byla 28. června 2010 zachycena žehlička 111.019-6. Její snímek byl pořízen v okamžiku, kdy se s vlakem Os 20004 blížila k zastávce Mladkov.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
09.07.2010
Místo:
Valaská
K zastávce Valaská se 9. července 2010 blížil osobní vlak číslo 7703 vedený zvolenským brejlovcem 754.011-5.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.07.2010
Místo:
Dolná Štubňa
Lokomotiva T478.4071 byla z výroby dodána do LD Bratislava hlavné, kam byla společně se sesterskými stroji inventárních čísel 072 a 073 dodána 31.3.1980. Rok 1980 lze označit za počátek největšího provozního nasazení řady T478.4 v Bratislavě, neboť v tomto roce zde bylo soustředěno celkem 21 lokomotiv této řady, což bylo její největší soustředění v celé síti ČSD. V následujících letech bylo tuto řadu možné vídávat především na povážské magistrále, kde mnohdy ve dvojicích dopravovaly vlaky úctyhodných délek a hmotností. Konec tomuto učinila až postupná elektrizace této dvojkolejné tratě, která byla dokončena počátkem roku 1988. V té době nastává velký "výprodej" čtyřek z RD Bratislava - to se týkalo i lokomotivy 754.071-9, která 1.února 1988 pod křídly RD Bratislava odjede poslední výkon, jímž je R 1232 Rajka - Bratislava, a už následující den je předána do RD Zvolen. Víc jak 22 let po jejím příchodu do RD Zvolen, byla 12.7.2010 zachycena u odbočky Dolná Štubňa s vlakem Os 7304.