Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.05.2009
Místo: Praha Masarykovo nádraží

Po Karlínském viaduktu vjížděl 23. května 2009 na pražské Masarykovo nádraží osobní vlak z Kralup nad Vltavou, toho dne ještě turnusově vedený elektrickou jednotkou řady 451. Stavba tohoto 1110 metrů dlouhého mostu, spojující pražské Holešovice s Karlínem, byla konsorciem stavebních firem Bratří Kleinů a Vojtěcha Lanny, zahájena na jaře 1846, a pod vedením inženýra Aloise Negrelliho, dokončena v roce 1849. Provoz pravidelných vlaků na něm byl zahájen 1. června 1850, přičemž až do roku 1910 si držel primát nejdelšího mostu Evropy. V roce 1871 byl původní viadukt doplněn ještě 351 metrů dlouhým, taktéž dvoukolejným, spojovacím viaduktem, umožnující bezúvraťovou jízdu z Buben do Libně. Právě v místě jeho napojení byl snímek jednotky 451.002/001 pořízen.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 27.05.2009
Místo: Chlumín

Neratovická dispečerka 750.079-6 se v podvečer 27. května 2009 postavila do čela vlaku Pn 64502, v jehož čele byla zachycena před zastávkou Chlumín. Oba čelníky této lokomotivy byly později jako u jedné ze tří strojů své řady upraveny na provedení se čtyřmi návěstnímy svítilnami. Krom 079 byla tato úprava provedena ještě u břejlovců čísel 060 a 077.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.06.2009
Místo: Ostrov nad Ohří

Dodávky lokomotiv řady 363 do někdejšího lokomotivního depa České Budějovice byly zahájeny počátkem roku 1987, kdy do Budějic z Plzně postupně dorazilo sedm strojů vyrobených v rámci druhé výrobní série. Jednalo se o "esa" inventárních čísel 053 až 057, 079 a 080. Jedno z oněch prvních budějovických, 363.054-8, bylo 17. června 2009 zachyceno v čele rychlíku 612 "Bílina" před Ostrovem nad Ohří.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.06.2009
Místo: Ostrov nad Ohří

R 610 "Karlex" se 17. června 2009 blíží k Ostrovu nad Ohří. V jeho čele jelo ten den "eso" 363.070-4, vyrobené v plzeňské škodovce v rámci 3. výrobní série lokomotiv typu 69E3.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.07.2009
Místo: Kralupy nad Vltavou

Na ranním sluníčku se 5. července 2009 před depem v Kralupech nad Vltavou vyhřívala dvojice zamračených 751.354-2 a 751.154-6.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.07.2009
Místo: Nelahozeves zámek

Na vlaku EC 171 "Hungaria" jela 17. července 2009 mimořádně německá lokomotiva 180.002-8, která byla se zmíněným vlakem zachycena u zastávky Nelahozeves zámek. Už o pět let později, 18. srpna 2014, byl tento stroj součástí konvoje lokomotiv které dorazily do Děčína z německého Chemnitz. Jednalo se o prvních osm strojů "bastardů" odprodaných DB Schenker českému dopravci TSS Cargo. Bohužel od té doby se tento stroj v provozu neobjevil a je otázkou, jaká ho čeká budoucnost.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.07.2009
Místo: Velký Grunov

Pod dominantou 591 metrů vysoké čedičové kupy Tlustec uháněl 29. července 2009 za Velkým Grunovem v čele R 1162 z Liberce do Ústí nad Labem tehdy liberecký brejlovec 750 160-4.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.07.2009
Místo: Kralupy nad Vltavou

Krátké působení modrým nátěrem opatřeného stroje 751.219 v Kralupech nad Vltavou připomíná tato momentka, pořízená 29. července 2009 před tamním depem, kde se slunil ve společnosti strojů 753.754 a 751.364.