Autor: Daniel Pavlíček

Nové!
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.04.2009
Místo: Myslín

U zastávky Myslín byl 14. dubna 2009 v čele vlaku R 1248 vyfotografován vršovický stroj 749.102-0. Zavedení rychlíků Praha - Příbram - Písek - České Budějovice, byl pro pražské zamračené, jejichž provoz už začínal poněkud skomírat, nečekanou renesancí a na několik let také návratem na skutečně dálkové výkony. Labutí píseň řady 749 na těchto výkonech byla počátkem roku 2011 ukončena dodávkou modernizovaných brejlovců řady 750.7 do PJ Vršovice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.04.2009
Místo: Myslín

Výluková činnost na severní části trati Zdice - Protivín si v dubnu 2009 vyžádala návoz zátěže pro stanici Příbram pomocí manipulačních vlaků od Písku a Březnice. Na těch se díky tomu mnohdy sešla úctyhodná zátěž - tak tomu bylo i 14. dubna 2009, kdy se odvozu zpátečního Mn 88772 do Písku zhostilo dvojče 749.187-1+749.018-8, kroutící se svým vlakem oblouky v údolí říčky Skalice, nedaleko zastávky Myslín.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 15.04.2009
Místo: Chlumín

Pravidelnou večerní směsku Nymburk - Kralupy vozila v roce 2009 často kralupská dispečerka v podobě dvojčete na kabel spojených strojů řady 751. Při průjezdu zastávkou Chlumín bylo 15. dubna 2009 v čele vlaku Pn 64502 zachyceno dvojče 751.095-1+751.382-3.

Nové!
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.04.2009
Místo: Čimelice

Do stanice Čimelice vjížděl 21. dubna 2009 řádně vytížený Mn 88772, vedený dvojicí zamračených 749.187 a 749.018. Dominantou čimelického nádraží je 43 metrů vysoký cihlový komín náležející ke kruhové peci zdejší bývalé vápenky, napojené krátkou vlečkou do obvodu stanice. Tento komín byl původně o několik metrů vyšší, ale i když přežil bombardování čimelického nádraží na jaře 1945, osudným se pro jeho horní část stalo řádění kulového blesku, který se zde v druhé polovině 80-tých let vyskytl, do komínu se v jeho spodní části proboural a při explozi v úrovni horního konce komínu tuto poničil.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.04.2009
Místo: Březnice

První ze dvou obratů které 21. dubna 2009 udělala z Prahy do Českých Budějovic tehdy už vršovická 749.258-0, byl ranní rychlík číslo 1244. S ním byla vyfotografována před stanicí Březnice.

Nové!
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.04.2009
Místo: Březnice

K provedení rekonstrukce vytápění vlakových souprav byla zamračená 751.008 přistavena do depa v Českých Budějovicích na podzim 1994. K 1.10.1994 se její označení změnilo na 749.008-4 a k 20.10. vykonala technicko - bezpečnostní zkoušku, která byla oficiálním zakončením této rekonstrukce. Na snímku pořízeném před stanicí Březnice 21. dubna 2009, se představuje v čele rychlíku číslo 1246, který vezla v celé trase, tj, z Prahy do Českých Budějovic.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 13.05.2009
Místo: Filipovka

Hned trojice brejlovců se v podvečer 13. května 2009 sešla na vlaku Nex 47205. Na snímku pořízeném u Filipovky je zachycena přípřež strojů 753.352-4+753.229-4, kterým na postrku ještě pomáhala 753.187-4.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 13.05.2009
Místo: Zdislava

Jaro roku 2009 přineslo u lokomotiv řady 750 českého dopravce ČD Cargo změnu v podobě dodatečného oživování dvojčlenného řízení. Zatímco brejlovce původní řady T478.3 / 753 byly dvojčlenným řízením vybaveny už z výroby, u počátkem devadesátých let rekonstruovaných lokomotiv řady 750 bylo dvojčlenní řízení odebíráno, neboť se počítalo s jejich využitím v dopravě osobní, kde nebylo potřeba. Prvním dvojčetem "nulek" které bylo na jaře roku 2009 spojeno a oživeno, byly stroje 750.103-4+750.277-6. Na snímku je zmíněné dvojče zachyceno 13. května 2009 v čele odklonového Pn 64931 u Zdislavy.