Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 25.05.2008
Místo: Rtyně v Podkrkonoší zastávka

U Rtyně v Podkrkoší zastávky byl v podvečer 25. května 2008 zachycen tehdy trutnovský brejlovec 750.162-0 s rychlíkem R 658 z Trutnova do Prahy. I když tento stroj na našich kolejích v této podobě již nejezdí, naše tratě úplně neopustil, neboť na podzim 2011 byl modernizován a přeznačen na 750.713-0.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.05.2008
Místo: Starkoč

 Naprosto všední přestup mezi řídícím vozem 954.206, nasazeným na vlaku Os 15411, a motorovým vozem 810.563-7, který jako vlak Os 15166 před chvílí přijel z Václavic, byl ve stanici Starkoč zdokumentován 28. května 2008.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 10.06.2008
Místo: České Budějovice

Během posunu na českobudějovickém osobním nádraží bylo 10. června 2008 zachyceno "lego" 704.015-7. Zdejší lokomotivní depo bylo jeho vůbec prvním působištěm, kam byla tato malá lokomotiva, v ČKD Praha vyrobená pod výrobním číslem 16825, dne 10.11.1992 dodána.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.07.2008
Místo: Netřeba

Zamračená 751.151-2 zajistila 1.července 2008 přetah vlaku Rn 50544 ze Všetat do Kralup nad Vltavou. A jak vidno ze snímku, pořízeného nedaleko zastávky Netřeba, poradila si nejen s přetahem zátěže, ale i vlakové lokomotivy 121.083.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 02.07.2008
Místo: Žďár nad Metují

Značně rozdílnou vytížeností se vyznačovalo podvečení Pn 63330 z Týniště nad Orlicí do Meziměstí, což také dokládá snímek pořízený 2. července 2008 u Ždáru nad Metují. V jeho čele si pobrukuje dvojče zamračených 751.354 a 751.038.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.07.2008
Místo: Banská Bystrica

Provozní kariéra plecháče S499.0273 se začala psát vykonáním TBZ, kterou společně s dalšími jihlavskými stroji inventárních čísel 272 a 274, vykonal 30.11.1981 a počínaje tímto dnem, začal být trojlístek těchto nově vyrobených strojů nasazován na výkony domovského LD Jihlava. V roce 2008 už patřil dostavu depa v brněnských Maloměřicích a protože v této době brněnské plecháče zajížděly s rychlíky do Zvolena a Banské Bystrice, bylo ho v této době možno vídávat až na středním Slovensku. Dokládá to i snímek pořízený 14. července 2008 v Banské Bystrici, kdy byl zachycen v čele rychlíku číslo 831 "Slatina".

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 16.07.2008
Místo: Zvolen mesto

Do zastávky Zvolen mesto vjížděl 16. července 2008 vlak R 804 "Sitno", vedený bratislavskou laminátkou 240.121-4. Ta byla ve Škodě Plzeň vyrobena jako S499.1003 s výrobním číslem 6083 a 4.2.1970 byla dodána do depa Bratislava hlavné. Svoji Technicko bezpečnostní zkoušku úspěšně absolvovala na trati Brno - Břeclav o šest dní později.  V souvislosti se změnou převodu a výsledným "zpomalením" ji v roce 1985 čekalo přeznačení na S499.0121. Provozní život s novým označením pro ní začal 25. října 1985 po vykonání další TBZ.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.07.2008
Místo: Zvolen mesto

Před zastávkou Zvolen mesto byl 17. července 2008 vyfotografován vlak Os 7321 v čele s brejlovcem 750.032-5, náležejícím do stavu depa Zvolen. Zvolenské depo bylo také jeho úplně prvním působištěm - po vyrobení, ještě pod označením T478.3032, byl do jeho stavu převzat dnem 26.5.1972. Následovalo k 1.1.1988 jeho přeznačení na 753.032 a k poslednímu přečíslování (na 750.032) došlo v roce 1992, v souvislosti s dosazením elektrického topného alternátoru pro vytápění vlakových souprav osobních vozů.