Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
10.05.2008
Místo:
Dolní Žleb zastávka
Na závěsu vlaku Os 17266 (vedeného vlakovým bastardem 372.008) byla 10.5.2008 u Dolního Žlebu zastávky zdokumentována děčínská lokomotiva 750.409-5. Jeho provozní kariéra se začala psát 30.12.1975, kdy byl jako T478.4001 zařazen do stavu LD Nymburk. Do Děčína je předána k 1.červenci 1976 a jezdí zde až do 1.7.1981, kdy je odeslána do ČKD Lokomotivka, k provedení několika dílčích úprav. Poté se v prosinci 1982 vrací opět do Děčína, ale už pod označením T478.4201, od roku 1988 změněném na 754.201. Na přelomu září a října 1991 si na dva týdny odskočila do LD Liberec, ale poté její provoz v Děčíně plyne zas dál, pouze od 1.7.1994 pod změněným označením 750 409-5. Až v červenci 2010 je od ČD odprodána za účelem rekonstrukce na řadu 750.7. Ta je v CZ LOKO Česká Třebová dokončena v září 2011 a zmodernizovaný, původně prototypový čtyřkový brejlovec, pod novým označením jako 750 711-4, putuje do DKV Brno.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
11.05.2008
Místo:
Dolní Žleb
V roce 1992 dodala Škoda Plzeň železniční společnosti DR 19 sériových lokomotiv továrního typu 80E1, navazujících na prototypový stroj 230.001 z roku 1987. Ani spojení železničních správ DR a DB pro tyto lokomotivy (již předtím k 1.1.1992 přeznačené na řadu 180) neznamenalo nějakou zásadnější změnu v jejich provozu, který se odehrával především na hraničním úseku mezi Drážďany a Děčínem. V souvislosti s dodávkami modernějších lokomotiv začalo v Německu značně atypickým škodováckým lokomotivám práce ubývat, až v roce 2010 byla část z nich odstavena. Jejich provoz u DB byl v roce 2014 ukončen úplně a zbylých 16 strojů řady 180 DB odkoupila česká společnost TSS Cargo. I když plány s nimi byly veliké, až na počáteční zkušební provoz toho "bastardy" u TSS najezdily minimum a poslední roky nejezdí už vůbec. Jednou z lokomotiv, které se k TSS Cargo v roce 2014 dostaly, byla i poslední vyrobená 180.020-0. Na snímku je zachycena 11.5.2008 v Dolním Žlebu, ještě v majetku DB.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
14.05.2008
Místo:
Veleliby
Rok 2008 byl ve znamení velkého návratu lokomotiv řady 750 do nákladní dopravy na trati mezi Mladou Boleslaví a Nymburkem. Jedním ze brejlovců, pravidelně se zde tehdy vyskytujících, byl i stroj 750.338-6, vyfotografovaný v podvečer 14. května 2008 v čele vlaku Pn 64302 u Velelib.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
14.05.2008
Místo:
Veleliby
Po vzniku společnosti ČD Cargo byly do vozby většiny nákladních vlaků mezi Mladou Boleslaví a Nymburkem turnusově nasazeny brejlovce řady 750. Jednou ze 17-ti "nulek", které Cargo provozovalo, byla i lokomotiva 750.277-6, zachycená 14. května 2008 u stanice Veleliby.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
15.05.2008
Místo:
Netřeba
Neobvyklý pohled na spodní část "zamračené" 751.092-8 se naskytl po nehodě u Netřeby.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
15.05.2008
Místo:
Netřeba
Lokomotiva 751.092-8 vezla dne 14.5.2008 nákladní vlak Pn 1.nsl. 60570 ( prázdné cisterny ze Všetat do Kralup nad Vltavou ) a střetla se na přejezdu u obce Netřeba s kamionem. Pro velký rozsah škod byla následně zrušena.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
16.05.2008
Místo:
Netřeba
Název obce Netřeba přesně dotváří kulisu zvedání "zamračené" 751.092-8 po střetu s kamionem, této nehody skutečně nebylo třeba ...
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
16.05.2008
Místo:
Netřeba
"Zamračená" 751.092-8 byla dne 16.5.2008 usazena, po nehodě u Netřeby, zpět na koleje, aby mohla být přepravena do depa Ústí nad Labem.