Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
24.05.2007
Místo:
Unhošť
Kolem v zeleni utopeného vyhybkářského stanoviště číslo 2 projíždí 24. května 2007 ve stanici Unhošť spěšný vlak 1894 z Prahy do Kladna v čele se strojem 714.225-0.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
27.05.2007
Místo:
Praha-Bubny
K zajímavému setkání došlo ve stanici Praha-Bubny 27.května 2007. Zatímco "karkule" 726.516 zde v té době vypomáhala na pracovních vlacích, "hektor" 720.509-9 se v Bubnech mihl jen na otočku, aby z dílen ATECO odvezl několik vozů.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
08.06.2007
Místo:
Brno hl. n.
Na brněnském hlavním nádraží čekal na čas odjezdu tehdy čtyřicetiletý motorový vůz 850.031-6. Společnost mu onoho 8. června 2007 dělal, ve vlaku zařazený jako vložený, prototypový vůz 850.001, od prosince 2005 jezdící v původním barevném provedení, v němž v roce 1962 opustil brány Vagonky Studénka.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
08.06.2007
Místo:
Česká Třebová
Ve čtvrtek 20.7.1978 převzaly ČSD ve Škodě Plzeň lokomotivu výrobního čísla 7157, zařazenou následně do stavu depa Praha-střed pod označením E499.2010. Na uvedení do provozu si sice musela ještě nějaký ten týden počkat, ovšem po technicko - bezpečnostní zkoušce, vykonané až 5.října 1978, už mohla být nasazena do provozu na hlavním tahu mířícím z Prahy na východ Československa. Na snímku z 8. června 2007 je již jako 150.010-7 zachycena během zastavení ve stanici Česká Třebová.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
11.06.2007
Místo:
Praha hl.n.
Reklamní nátěr společnosti RailReklam mělo původně nést "eso" 363.084-5, nakonec ale bylo rozhodnuto věnovat tento reklamní nátěr nadaci "Pomozte dětem". Maskot této nadace, kuře, se tak objevilo i na této lokomotivě, jejíž křest proběhl 19.3.2007 na hlavním nádraží v Praze. Kmotrem této lokomotivy se stala jedna z tváří této nadace, herec Tomáš Hanák. Snímek pořízený na pražském hlavním nádraží 11. června 2007 zachycuje reklamní "kuře", toho času ve stavu DKV Plzeň, během obratu mezi výkony.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
19.06.2007
Místo:
Kačice
Na začátku léta 2007 se na vozbě vápenců mezi Nučicemi a Prunéřovem nakrátko objevila do Prahy zapůjčená zamračená 751.176-9. Na snímku pořízeném 19.6.2007 je zachycena ve dvojčeti se strojem 751.092, kterak se v čele podvečerního vlaku Pn 65780 blíží k zastávce Kačice.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
27.06.2007
Místo:
Libčice nad Vltavou
Jednou z dvaceti lokomotiv první výrobní série lokomotivní řady E499.3 byla lokomotiva inventárního čísla 018, vyrobená s výrobním číslem Škoda 7964 v roce 1984. Její provozní kariéra v původním jednosystémovém provedení byla ukončena v roce 2010 přistavením tohoto po nehodě poškozeného stroje do firmy Pars Šumperk, odkud se o rok později vrátila do provozu už jako dvousystémová 363.505. Vzhledový stav v jakém byla na modernizaci přistavena, dokumentuje snímek zachycující ji v pozdním odpoledni 27. června 2007 při průjezdu stanicí Libčice nad Vltavou.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
16.07.2007
Místo:
Kačice
Odpoledně podvečerní Pn 65780, sloužící k dopravě vápence z dolů na Mořině do elektráren Prunéřov I a Prunéřov II, býval v dobách, kdy ho vozívalo ČD Cargo, doménou dvojic lokomotiv postupně tří řad. Po letitých zamračených řady 751 na něj nastoupily tehdy nově zrekonstruované brejlovce řady 755 čísel 001 a 002, aby i oni byly časem nahrazeni ještě novějšími stroji řady 753.7. Protože z Kladna do Kadaně jezdívala dvojice lokomotiv v čele tohoto vlaku spojená na kabel dvojčlenného řízení, ke kombinování strojů výše popsaných řad zpravidla nedocházelo. Ale protože každé pravidlo má své vyjímky, byly i na tomto vlaku vyjímečně vidění přípřeže strojů různých řad. Tak tomu bylo například 16. července 2007, kdy na severozápad Čech s vápencem vyrazila přípřež strojů 755.001 a 751.382.