Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
11.06.2007
Místo:
Praha hl.n.
Reklamní nátěr společnosti RailReklam mělo původně nést "eso" 363.084-5, nakonec ale bylo rozhodnuto věnovat tento reklamní nátěr nadaci "Pomozte dětem". Maskot této nadace, kuře, se tak objevilo i na této lokomotivě, jejíž křest proběhl 19.3.2007 na hlavním nádraží v Praze. Kmotrem této lokomotivy se stala jedna z tváří této nadace, herec Tomáš Hanák. Snímek pořízený na pražském hlavním nádraží 11. června 2007 zachycuje reklamní "kuře", toho času ve stavu DKV Plzeň, během obratu mezi výkony.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
19.06.2007
Místo:
Kačice
Na začátku léta 2007 se na vozbě vápenců mezi Nučicemi a Prunéřovem nakrátko objevila do Prahy zapůjčená zamračená 751.176-9. Na snímku pořízeném 19.6.2007 je zachycena ve dvojčeti se strojem 751.092, kterak se v čele podvečerního vlaku Pn 65780 blíží k zastávce Kačice.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
27.06.2007
Místo:
Libčice nad Vltavou
Jednou z dvaceti lokomotiv první výrobní série lokomotivní řady E499.3 byla lokomotiva inventárního čísla 018, vyrobená s výrobním číslem Škoda 7964 v roce 1984. Její provozní kariéra v původním jednosystémovém provedení byla ukončena v roce 2010 přistavením tohoto po nehodě poškozeného stroje do firmy Pars Šumperk, odkud se o rok později vrátila do provozu už jako dvousystémová 363.505. Vzhledový stav v jakém byla na modernizaci přistavena, dokumentuje snímek zachycující ji v pozdním odpoledni 27. června 2007 při průjezdu stanicí Libčice nad Vltavou.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
16.07.2007
Místo:
Kačice
Odpoledně podvečerní Pn 65780, sloužící k dopravě vápence z dolů na Mořině do elektráren Prunéřov I a Prunéřov II, býval v dobách, kdy ho vozívalo ČD Cargo, doménou dvojic lokomotiv postupně tří řad. Po letitých zamračených řady 751 na něj nastoupily tehdy nově zrekonstruované brejlovce řady 755 čísel 001 a 002, aby i oni byly časem nahrazeni ještě novějšími stroji řady 753.7. Protože z Kladna do Kadaně jezdívala dvojice lokomotiv v čele tohoto vlaku spojená na kabel dvojčlenného řízení, ke kombinování strojů výše popsaných řad zpravidla nedocházelo. Ale protože každé pravidlo má své vyjímky, byly i na tomto vlaku vyjímečně vidění přípřeže strojů různých řad. Tak tomu bylo například 16. července 2007, kdy na severozápad Čech s vápencem vyrazila přípřež strojů 755.001 a 751.382.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
23.07.2007
Místo:
Jeneč
Typickou podobu osobních vlaků na trati mezi Prahou a Kladnem v prvním desetiletí nového tisíciletí reprezentuje snímek pořízený 23. července 2007 u odbočky Jeneček. Za vydatného vytí dvojice motorů LIAZ M 1.2 C, nabíral s vlakem Os 9832 rychlost "lachtan" 714.230-0.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
23.07.2007
Místo:
Nelahozeves zámek
V zastávce Nelahozeves zámek došlo 23. července 2007 k setkání osobních vlaků z / do Ústí nad Labem. Zatímco vlevo stojící vlak Os 9609 s vozem 971.014-6 v čele již míří do Prahy, vpravo stojící Os 9606 s vozem 451.065-7 teprve míří na sever Čech.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
28.07.2007
Místo:
Praha-Bubny
Ke dni 28.11.1974 byl do stavu Lokomotivního depa Ostrava zařazen brejlovec T478.3197. Svoji službu u státních drah ukončil v roce 2011, kdy náležel v do stavu DKV Louny a domovem byl v Chomutově. V květnu 2001 se stal majetkem Radka Šauera z Kladna a ještě na podzim téhož roku byl přistaven do firmy Lokomont Brno k provedení opravy. Oprava, spojená s nalakováním nátěru dle požadavku zákazníka, byla ukončena 10. května 2002 a toto slušivé nátěrové schéma si lokomotiva udržela až do roku 2013, kdy byla v rámci opravy v CZ Loko Česká Třebová oděna do dalšího atraktivního nátěru ve schématu firmy KDS. Na snímku pořízeném 28.července 2007 je zachycena ve stanici Praha-Bubny.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
01.08.2007
Místo:
Zbytiny
Nečekané vzedmutí provozu zamračených řady 751 ke kterému došlo na šumavských lokálkách v roce 2007, dokumentuje snímek pořízený 1. srpna nedaleko Zbytin, na němž je zachycující vlak Pn 68981, v jehož čele se činí dvojče 751.210-6+751.089-4.