Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.03.2007
Místo: Vraňany

Dne 19.3.2007 ve 21:29 hodin došlo na železničním přejezdu v kilometru 451,420 železniční tratě Praha - Děčín, v mezistaničním úseku Vraňany - Dolní Beřkovice, ke srážce vlaku R 784 se silničním vozidlem. Rychlost vlaku, vedeného lokomotivou 162.011 byla v okamžiku srážky 136 km/h a tomu také odpovídal rozsah škod, jejichž celková suma se vyšplhala na 27 598 393,- Kč. Vykolejila lokomotiva a první tři vozy rychlíku, došlo k lehkému zranění dvou osob, čtyři sloupy trakčního vedení byly zničeny a značně poškozeno několik desítek metrů železničního svršku. V důsledku toho všeho zde byla doprava úplně zastavena po dobu více než čtyřiadvaceti hodin, během které byly rychlíky zde jinak jezdící vedeny odklonem po lokálce Roudnice nad Labem - Straškov - Vraňany. Snímek pořízený 21. března 2007 zachycuje situaci dva dny po nehodě, kdy provoz po jedné koleji byl už obnoven a místem nehody sníženou rychlostí právě projíždí s nákladním vlakem "uhelka" 122.005-2.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.03.2007
Místo: Vraňany

Během odstraňování následků mimořádné události ze dne 19.3.2007, kdy došlo u stanice Vraňany ke střetu vlaku R 784 s osobním automobilem záměrně odstaveným na železničním přejezdu, s nehodovým pomocným vlakem vypomáhala také lokomotiva 742.404-7. O rozsahu mimořádné události a o míře poškození železničních vozidel a železniční infrastruktury svědčí také to, že se píše už datum 21.3.2007, je zhruba 36 hodin po nehodě a sjízdná je zatím pouze jedna traťová kolej, peršing 162.011 , který vlak 784 vezl, je stále ještě mimo železniční trať a kolem místa vykolejení jsou na poli, den před tím stažené vozy, pocházející z vykolejené soupravy vlaku 784.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 22.03.2007
Místo: Zvolen os.st.

Brněnský "plecháč" 242.219-4 byl 22. března 2007 zachycen pod nezaměnitelnou siluetou Zvolenského zámku při jízdě s rychlíkem R 811 "Horehronec", který vezl v trase Bratislava hl.st. - Banská Bystrica. Maloměřické stroje řady 242 v rámci vyrovnávky výkonů po několik let patřily ke každodenním návštěvníkům nejprve zvolenského uzlu a po elektrizaci tratě do Banské Bystrice, zajížděly i tam.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 27.03.2007
Místo: Libčice nad Vltavou

Do stanice Libčice nad Vltavou přijíždí odpoledne 27. března 2007 osobní vlak 9657 z Kralup nad Vltavou do Prahy Masarykova nádraží. Sériové bobiny řady 141 s patrovými vozy "Bmo" na něm tehdy sice jezdily turnusově, ale prototypová 141.001-8 se na něm vyskytla jen na několik dní. Důvodem bylo její řádné vyzkoušení, neboť krátce před tím byla po několika letech odstavení z provozu navrácena zpět mezi provozní vozidla, takže kralupské osobáky byly po dlouhé době její první odvezené vlaky.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.03.2007
Místo: Tršnice

Rok 2006 znamenal v lokomotivním parku Českých Drah velkou (a od té doby už nezopakovanou) smršť reklamních lokomotiv. Nejprve mezi lednem a dubnem 2006 žluto-červený reklamní nátěr Poštovní spořitelny dostala hned šestice lokomotiv - kromě pětice "Es" inventárních čísel 086, 119, 121, 127 a 166, ho dostala také lokomotiva 151.014. Na reklamní smršť ze zimy 2006 pak během září a října navázala ještě podzimní smršť reklamek, představovaná pěticí lokomotiv 151.019, 163.030, 163.093, 363.019 a 363.021, nově oděných do reklamního nátěru ČEZ. Reklamně bohatý rok 2006 pak ještě koncem října uzavřela ještě další lokomotiva, kterou byla brněnská 363.039-9, opatřená reklamním nátěrem vydavatelství Grand Princ. Právě posledně jmenovaný stroj byl 28. března 2007 zachycen u Tršnice, v čele rychlíku R 617 "Krušnohor".

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 02.04.2007
Místo: Petrov nad Desnou zastávka

Od znovuobnovení provozu na tratích v údolí Desné, poškozených povodněni v roce 1997, zde provoz zajišťovala čtveřice motorových vozů 810 čísel 141, 221, 435 a 607. Zatímco vůz 810.607 později prošel reinkarnací na Regionovu 814.501, trojice vozů nižších inventárních čísel zde dojezdila až v souvislosti s elektrizací tratě do Koutů nad Desnou a převzetím provozu Českými Drahami v prosinci 2016. Následně nadbytečnou trojici osmsetdesítek, (doplněnou přívěsnými vozy 010.418 a 010.419) dne 19. ledna 2017 za 6.760.000 Kč kupuje firma AŽD Praha.
Snímek pořízený u Petrova nad Desnou zastávky 2.4.2007 zachycuje vůz 810.141-2, jedoucí jako vlak Os 23859 ze Sobotína do Petrova nad Desnou.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 02.04.2007
Místo: Šumperk

Ve stanici Šumperk odpočíval 2. dubna 2007 motorový vůz 810.435-8 a stejně nalakovaná dvojice přívěsných vozů řady 010, taktéž patřících "Železnici Desná".

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.04.2007
Místo: Praha-Kolovraty

Na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně v roce 1965 byla vystavena první jednotka druhé série řady EM 475.1 pro ČSD, složená z vozů inventárních čísel 029 a 030. Tato jednotka byla současně první, na které bylo použito upravené nátěrové schéma, použité na všechny následně vyrobené jednotky a navíc, u příležitosti jejího vystavení na MSV byla čela jejích hnacích vozů opatřena plastickým nápisem "EM 475". Tato jednotka byla zrušena poněkud předčasně, už ke dni 21.6.1982, díky čemuž se nejstarší zástupkyní jednotek původně dodávaných v inovovaném barevném provedení, stala jednotka 031 / 032. Ta se ke svému někdejšímu původnímu (i když barevně upravenému) barevnému schématu v devadesátých letech opět vrátila a v něm byla 5. dubna 2007 zachycena u zastávky Praha-Kolovraty, jedouc díky výluce "proti správnému směru, jako vlak Os 9127 do Benešova, s vozem 451.032-7 v čele.