Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
03.11.2006
Místo:
Všetaty
Se soupravou malých sypáků postával ve Všetatech 3. listopadu 2006 "kocour" 742.166-2.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
00.12.2006
Místo:
Vimperk
Jednoho slunečného prosince 2006 se kolem bývalé vodárny ve stanici Vimperk vydává na svou další cestu do Volar motorový vůz 810.522-3.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
15.12.2006
Místo:
Červený Kostelec
Pod panoramatem Jestřebích hor vjížděla 15. prosince 2006 jako vlak Os 15407 do stanice Červený Kostelec trutnovská hydra 854.019-7.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
15.01.2007
Místo:
Praha-Libeň
Mezistaničním úsekem z Prahy Libně na Masarykovo nádraží, kde se právě rozbíhala první fáze výstavby "Nového spojení", projížděl 15. ledna 2007 soupravový vlak, řízený z řídícího vozu 971.011-2.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
21.01.2007
Místo:
Praha-Libeň
Na vlaku Os 9371 byla 21. ledna 2007 krátce po opuštění stanice Praha-Libeň zachycena jednotka 471.005 / 971.005 ještě ve svém původním složení, s původním řídícím vozem. Ten byl zničen 28.6.2010 ve 14:41 hodin, kdy během jízdy vlaku Os 2316 vykolejil v Ústí nad Labem. Nehodu tehdy nepřežil strojvedoucí a zraněno bylo 9 osob. Původní řídící vůz 971.005 byl pro rozsáhlá poškození zrušen a místo něj byl v roce 2011 Vagónkou Škoda v Ostravě Vítkovicích vyroben nový, označený opět jako 971.005.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.03.2007
Místo:
Mokrovraty
Co může s názvem obce provést jeho nesprávné pochopení ze strany socialistického úředního aparátu, může vyprávět středočeská obec Mokrovraty. I když s "vraty" nemá její název nic společného, přesto byla za komunistického režimu na nějakou dobu úředně přejmenovaná na Mokrá Vrata. Stejně jako obec se jmenovala i blízká železniční zastávka, ke které se 12. března 2007, tedy už v době, kdy se už dávno zase jmenovala Mokrovraty, blížil s osobním vlakem Os 19003 z Dobříše, vršovický "lachtan" 714.025-4.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
13.03.2007
Místo:
Praha-Holešovice
Výrobním číslo 6770 ve Škodě Plzeň dostala lokomotiva ES499.0019, vyrobená pro ČSD v roce 1975. Od výrobce byla převzata dne 29.11.1975, společně se sesterskou lokomotivou ES 499.0020. Oba tyto stroje putovaly do RD Bratislava, kde byly po vykonání technicko - bezpečnostních zkoušek nasazeny do provozu. Obě společně je absolvovaly ve dnech 11.12.1975 (pro střídavou napěťovou soustavu) a 4.1.1976 pro napájecí soustavu stejnosměrnou. V té době ale měly povolenou maximální rychlost pouze 120 km/h, rychlost 140 km/h u nich byla povolena až od roku 1988, kdy všechny stroje této řady (kromě v té době už zrušené ES499.0010), vykonaly TBZ pro provoz rychlostí 140 km/h. V případě stroje 350.019 k tomu došlo 24.9.1988. Na snímku z holešovické přeložky, pořízeném nedaleko odbočky Rokytka, se lokomotiva 350.019-6 představuje 13.března 2007 v čele EC 172 "Vindobona", mířícím na přepřah do stanice Praha-Holešovice.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
15.03.2007
Místo:
Nelahozeves zámek
V roce 2007 se brněnská esa objevovala až v dalekém Chebu, kam v čele rychlíků zajížděla přes Ústí nad Labem. Při jednom z návratů ze západu Čech, byla 15. března 2007 brněnská lokomotiva 362.166-1 zachycena ve středočeské Nelahozevsi v čele rychlíku číslo 623 "Bečva".