Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
21.09.2006
Místo:
Paskov
Aniž by to tehdy kdo tušil, byly dnem 30. června 1980 předáním motorové lokomotivy T478.4086 RD Bratislava ukončeny dodávky brejlovců Československým státním drahám, i když už tehdy byly objednány další dvě série, v počtu 60 a 36 lokomotiv. Přítrž jim učinilo 19. července 1980 v 18.28 zazvonění telefonu na Ústřední ohlašovně požárů Požárního útvaru hl. m. Prahy, kdy byl občanem Egertem ohlášen požár v podniku ČKD Naftové motory. Na lokalizaci požáru, který byl založen úmyslně, se podílelo celkem 212 hasičů. Přímá škoda způsobená požárem byla 142 758 100 Kčs a kvůli zničení výrobní haly, včetně strojního vybavení, byla výroba naftových motorů na Smíchově zcela ochromena, což mělo za následek také zrušení výroby dalších dvou sérií brejlovců. Díky tomu se tedy z posledního stroje první výrobní série řady T478.4 stal poslední vyrobený brejlovec vůbec. Na snímku je už s označením 754.086-7 zachycen 21. září 2006 během zastavení v žst. Paskov.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.09.2006
Místo:
Kunčice pod Ondřejníkem
Ke stanici Kunčice pod Ondřejníkem stoupalo 22. září 2006 "kvatro" 842.010-1. Osobní vlak 3901, který vezlo, byl tehdy ještě naprosto všedně tvořen trojicí poskakujících "krabiček" řady 010.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.09.2006
Místo:
Kunčice pod Ondřejníkem
Nejvyšším vrcholem masivu Ondřejníku a celé Podbeskydské pahorkatiny je se svými 964 metry vrch Skalka. Ten shlížel 22. září 2009 na osobní vlak 3120 s brejlovcem 754.086-7 v čele.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.09.2006
Místo:
Kunčice pod Ondřejníkem
V mezistaničním úseku Frenštát pod Radhoštěm - Kunčice pod Ondřejníkem byl 22. září 2006 zachycen brejlovec 754.078-4, vezoucí vlak Os 3123 do Ostravy.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.09.2006
Místo:
Kunčice pod Ondřejníkem
V případě nedostatku valašskomeziříčských motorových vozů byla často do boje nasazována některá z tamních motorových lokomotiv řady 742. Snímek pořízený nedaleko stanice Kunčice pod Ondřejníkem takto zachytil 22. září 2006 kocoura 742.046-6.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
25.09.2006
Místo:
Praha-Horní Měcholupy
K zastávce Horní Měcholupy se během napěťové výluky konané 25. září 2006 blíží vlak R 633 do Českých Budějovic, vedený v úseku Praha-Hostivař - Praha-Uhříněves kromě vlakového esa 363.109 ještě také přípřežní zamračenou 749.146-7.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
26.09.2006
Místo:
Praha hl.n.
Elektrická jednotka EM475.1051+1052 byla z výroby ve Vagonce Studénka převzata 30.6.1966 a po TBZ vykonané hned následujícího dne, byla zařazena do osobní dopravy na tratích vycházejícíh z Prahy. Sice po požáru a zrušení vozu EM475.1051 ke dni 13.10.1981 vůz inventárního čísla 052 v soupravě osiřel, do provozu byl ovšem nasazován i nadále, jak dokládá snímek pořízený 26. září 2006 na pražském nádraží, kde byl zdokumentován těšně před odjezdem s osobním vlakem do Berouna.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
29.09.2006
Místo:
Praha-Horní Měcholupy
V čele přetahu do Uhříněvse byla před zastávkou Praha Horní Měcholupy 29. září 2006 zachycena tehdy ještě vršovická zamračená 749.251-5.