Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
00.09.2006
Místo:
Praha-Hostivař
Ke dni 1.12.1994 byla zamračená 751.218-9 úředně přeznačena na nové označení 749.218-4. V té době se ovšem ještě nacházela v ŽOS Česká Třebová, kde podstupovala rekonstrukci na elektrické vytápění vlakových souprav. Ta byla dokončena 17.2.1995 vykonáním nové technicko - bezpečnostní zkoušky, po kterém se vrátila do svého domovského depa v Praze Vršovicích. Na snímku za září 2006 je zachycena na ještě nekoridorovém nádraží Praha-Hostivař, kde v rámci dispečerského výkonu S13 asistovala během napěťových zkoušek.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
00.09.2006
Místo:
Praha-Žvahov
Kolem sklaního útvaru "Hlubočepské plotny", nacházejícího se nedaleko tehdy nefunkční výhybny Praha - Žvahov, projížděla počátkem září 2006 zamračená 751.382-3, vezoucí soupravu prázdných vozů od hlíny, odvážené ze stavby Nového spojení.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
07.09.2006
Místo:
Praha-Horní Měcholupy
Před samotným zahájením rekontrukcí lokomotiv řad 751 a 752 na elektrické vytápění vlakových souprav, bylo v roce 1991 rozhodnuto provést dvě prototypové rekonstrukce, pro které byly vybrány stroje 751.039 a 751.051. Jako první byl dokončen jihlavský prototyp, původní 751.039. Na ní byla v první polovině roku 1992 provedena samotná rekonstrukce a po ní vykonala 28. července 1992 v úseku Jihlava - Havlíčkův Brod novou TBZ. Následující den dostala tabulky s novým označením 749.039 a k 2. srpnu 1992 byla přečíslována i administrativně a následně byla nasazena do provozu. Postupem let se dostala do Prahy, kde byla vršovickým depem nasazována na nejrůznější výkony - od osobních vlaků na posázavském Pacifiku, přes nákladní dispečerku S13, až po různé mimořádné výkony. Jedním z nich byla i napěťová výluka mezi Hostivaří a Uhříněvsí 7.9.2006, na níž byla zamračená 749.039-4 zachycena u Horních Měcholup na přípřeži elektrické jednotky 451.095+096 na vlaku Os 9127.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
07.09.2006
Místo:
Praha-Žvahov
V DKV České Budějovice byl na přelomu let 1994 a 1995 bylo dosazen topný alternátor pro elektrické vytápění vlakových souprav na někdejší lokomotivu 751.146. Ta byla ještě v průběhu rekonstrukce k 1.12.1994 přeznačena na 749.146-7 a po absolvování TBZ, která proběhla 17. února 1995, nasazena do provozu v depu v Praze Vršovicích. Na snímku pořízeném 7.září 2006 stoupá zmíněná zamračená ze Smíchova k výhybně Praha-Žvahov v čele vlaku Vn 1.nsl 55433, zavedeného pro odvoz hlíny, vyrubané při ražbě železničního tunelu pod vrchem Vítkovem.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
07.09.2006
Místo:
Praha-Uhříněves
Snímek pořízený 7. září 2006 během napětových výluk ve stanici Praha Hostivař zachytil okamžik, kdy zamračená 749.081 nastupuje na přípřež elektrické jednotce řady 451, kterou dopraví do sousední stanice Praha Uhříněves. Celému procesu přihlíží další z vršovických zamračených, 749.102.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
07.09.2006
Místo:
Praha-Hostivař
Ještě v roce 2006 v příměstské dopravě na trati mezi Prahou a Benešovem vládly letité jednotky řad 451 a 452. Dokládá to i snímek pořízený 7. září 2006, když ve stanici Praha Hostivař zastavil osobní vlak do Benešova, vedený vozem 452.013. Ten byl v té době v provozu už 33 let a pět měsíců, neboť svoji TBZ absolvoval 12.4.1973, a do jeho zrušení mu zbývalo ještě necelých šest let, když zrušen byl ke dni 15.5.2012.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
09.09.2006
Místo:
Jestřebí
Lokomotiva T478.3001 byla v ČKD Praha dokončena v roce 1968 a ještě téhož roku absolvovala první zkušební jízdy na ŽZO Velim a na tratích ČSD. V listopadu 1968 byla předána do LD Hradec Králové, kde po TBZ (absolvované 27.11.68) zahájila zkušební provoz v pravidelné osobní dopravě na tratích do Hanušovic, Miedzylesie a Liberce. Do stavu ČSD byla ovšem převzata až ke dni 30.9.1970, kdy byla současně předána do LD Děčín. Už v říjnu 1970 ale odjíždí do ČKD Lokomotivka na opravu, po jejímž dokončení je pronajata Výzkumnému ústavu dopravnímu, takže do domovského Děčína se vrací až po roce, v říjnu 1971.Ke dni 7.6.1980 je předána do LD Česká Lípa, která je pro ní služebnou nejtypičtější a kde strávila další roky všedního provozu až do jejího zařazení mezi muzejní vozidla Českých Drah, ke kterému došlo 1.10.2011. V závěru svého ještě rutinního provozu bývala občas také nasazována na posun v pískovně Jestřebí, odkud také pochází snímek pořízený 9. září 2006.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
11.09.2006
Místo:
Vysoké Popovice
Rým ze známé dětské říkanky "telegrafních tyčí řada, běží jako jeden plot, telegrafních drátů linky, z porcelánu konvalinky..." se krásně hodí ke snímku brněnského "krokodýla" 850.015-9, zachyceného 11.září 2006 s osobním vlakem 4843 u Vysokých Popovic.